رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد دارای مقام مشورتی برگزار شد

15:30 - 17 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۲۳۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد دارای مقام مشورتی برگزار شد
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری گفت که شکل‌گیری مشارکت‌های اجتماعی در جامعه و تسری آن به سطوح بالاتر یکی از مهم‌ترین عوامل حضور اثربخش سازمان‌های مردم نهاد در عرصه بین‌المللی است.

خبرگزاری میزان - نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد دارای مقام مشورتی در وزارت دادگستری برگزار شد.

عسکر جلالیان، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری در این نشست میز تشکل‌ها را به‌عنوان پیشگام در تسهیل‌گری رابطه دولت با سمن‌ها در حوزه حقوق شهروندی عنوان و بر اهتمام جدی این وزارتخانه در ایجاد فضای لازم برای مشارکت مردم در حوزه‌های حقوق بشر و حقوق شهروندی و همچنین شکل‌گیری فرهنگ مشارکت در جامعه تاکید کرد.

وی شکل‌گیری مشارکت‌های اجتماعی در جامعه و تسری آن به سطوح بالاتر را یکی از مهم‌ترین عوامل حضور اثربخش سازمان‌های مردم نهاد در عرصه بین‌المللی ذکر کرد و گفت: وجود تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه‌های اجتماعی نشان از بیداری جامعه و بیداری وجدان عمومی است. هر قدر این تشکل‌ها در جامعه بیشتر باشند یعنی احساس مسئولیت در جامعه و آحاد مردم بیشتر است، وجود سمن‌ها و داشتن پایگاه و جایگاه اجتماعی یکی از مصادیق حقوق شهروندی است.

در این نشست نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد دارای مقام مشورتی در سازمان ملل نیز به ارائه دیدگاه‌ها و مطالبات و طرح مسائل و مشکلات موجود پرداختند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *