رئیس کل دادگستری مازندران: هدف از دادرسی در قوه قضاییه جلب رضایت مردم است
خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین اکبری ضمن تشکر از زحمات ارزشمند و جامع مسئولان فناوری کشوری و استانی در جمع آوری آمارهای قضایی و برگزاری دورههای آموزشی برای همکاران فناوری استان، اظهار کرد: باید آمارهای بدست آمده از فعالیت قوه قضاییه را جهت بهبود وضعیت آماری و عملکردی دادگستری استفاده و نتیجه برای مردم مفید، ارزشمند و امید بخش باشد.
رئیس کل دادگستری مازندران اظهار امیدواری کرد اثرات آمارهای درست را در روند پیش روی مجموعه و دستگاه شاهد باشیم خصوصا در ایام پرترافیک و جرم خیز استان در روزهایی مانند عید نوروز که جمعیتی ۲۰ میلیونی را در مازندران شاهد هستیم.
در ادامه جلسه مدیر کل آمار و نظارت مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه گفت: اطلاعات آماری ما در استان مازندران در حد بسیار مطلوب و قابل قبولی است و از صحت و تکامل برخوردار است. فراهانی تصریح کرد: مازندران بالاتر از میانگین کشوری در نحوه توزیع پروندهها نسبت به جمعیت قرار دارد.
فراهانی ادامه داد: سیاست و وظیفه اصلی قوه قضاییه رسیدن به جایگاه والای خود در شاخص عدالت است و مجموع آمارهای جمعآوری شده باید در جهت تعالی، جلوگیری از هدر رفت هزینهها، آسیب شناسی و برقراری عدالت و چراغ راه قضات در تصمیم گیری باشد.
فراهانی بحث اطمینان به آرا را مطرح کرد و گفت: به جای اتقان آرا، اطمینان آرا را بکار ببریم به این مفهوم که مردم چقدر به آرا اطمینان دارند. در سال جاری در سطح کشور به ۲۵ درصد آرا اعتراض شده و این یعنی ۷۵ درصد اعتماد مردم در صدور رای برای پروندههایشان جلب شده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: با بررسی توزیع عادلانه منابع، افزایش میزان بهرهوری، اصلاح در طرح و ارائه درست دادخواستها و انجام سیاستهای صحیح، ۶۰ درصد پروندههای وارده به محاکم کم خواهد شد.
انتهای پیام/

