سرپرست جدید ثبت اسناد و املاک استان ایلام منصوب شد

17:39 - 16 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۱۱۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سرپرست جدید ثبت اسناد و املاک استان ایلام منصوب شد
طی حکمی از سوی معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، محسن محمدی به عنوان سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ایلام منصوب شد.

خبرگزاری میزان_ کشاورز معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم معارفه سرپرست ادراه کل ثبت اسناد و املاک استان ایلام که با حضور رئیس کل دادگستری استان، روسای واحد‌های ثبتی و اعضای شورای قضایی استان در محل سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد، با اشاره به الکترونیکی شدن قسمت‌های مختلف سازمان ثبت کشور، گفت: اعتبار بخشیدن به اموال مردم یکی از وظایف سازمان ثبت است که با الکترونیکی شدن فرایند‌های ثبتی موجبات تسهیل در امور مراجعین فراهم می‌شود.

وی افزود: سازمان ثبت در دوران تحول وتعالی با استفاده حداکثری از فناوری با قوه قضاییه هم‌سو بوده و در تمام حوزه‌های ثبتی با بازطراحی سامانه‌ها به سمت هوشمندسازی شتابان درحرکت است.

کشاورز با اشاره به افتتاح سامانه «کاتب» در دهه فجر با حضور رئیس قوه قضاییه، اظهار کرد: سکوی خدمات دیجیتال ثبتی «سامانه کاتب» به عنوان پیشانی سازمان ثبت در هوشمندسازی است که هم اکنون ۲۰ خدمت آن در دسترس عموم بوده و انتظار می‌رود در کوتاهترین زمان ممکن ۴۰۰ خدمت دیگر از این سکو به مردم ارائه شود.

وی در ارتباط با جلوگیری از معاملات سنتی گفت: اسنادی که قبل از سال ۸۹ به صورت دفترچه‌ای صادر شده فاقد اعتبار بوده و باید به تک برگ تبدیل شوند و با عنایت به سیاست‌های سازمان طرح جلوگیری معاملات سنتی در دست اقدام است که در آینده نزدیک شاهد دستیابی به این مهم هستیم.

در ادامه این مراسم علی محمدی رئیس کل دادگستری استان ایلام، در رابطه با جایگاه ثبت اسناد در کشور گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک از ریشه‌دارترین نهاد‌ها است چرا که صدور اسناد مالکیتی مردم در این سازمان انجام می‌شود.

علی محمدی همچنین پیرامون الکترونیکی شدن فرایند‌های ثبتی سازمان ثبت، گفت: خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گذشته به صورت سنتی بوده، اما با تدابیر جدید کاملا الکترونیکی شده که همین امر تسهیل در کار مراجعین و رضایت مندی آنان را به همراه دارد.

در ادامه محسن محمدی سرپرست ثبت اسناد و املاک استان ایلام عنوان کرد: باید با تلاش جهادی درصدد اتمام حدنگاری و تثبیت مالکیت باشیم و سایر امورات سازمان را با تعامل و همراهی کارکنان مجموعه ثبت استان به سرانجام برسانیم.

در پایان طی حکمی از سوی حسن بابایی، معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، محسن محمدی به عنوان سرپرست ثبت اسناد و املاک استان ایلام منصوب و از تلاش‌ها و زحمات مرادپور، مدیر پیشین ثبت استان که به افتخار بازنشستگی نائل آمد نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *