افتتاح نمایشگاه اسناد و تصاویر ایران و یک‌صد سال چندجانبه‌گرایی در محل سازمان ملل

17:05 - 16 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۱۰۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افتتاح نمایشگاه اسناد و تصاویر ایران و یک‌صد سال چندجانبه‌گرایی در محل سازمان ملل
نمایشگاه فیزیکی «ایران و یک‌صد سال چندجانبه‌گرایی» با سخنرانی مدیرکل دفتر سازمان ملل و سفیر ایران در ژنو افتتاح شد.

خبرگزاری میزان - نمایشگاه فیزیکی «ایران و یک‌صد سال چندجانبه‌گرایی» روز چهارشنبه، ۱۶ اسفند ماه با سخنرانی تاتیانا والاوایا، مدیرکل دفتر سازمان ملل و علی بحرینی سفیر ایران در ژنو افتتاح شد.

در این مراسم که با هنرنمایی گروه موسیقی هور از ایران و استقبال قابل توجه حضار از هنر سنتی موسیقی اقوام ایرانی همراه بود، والایاوا درباره اهمیت و جایگاه موسیقی و فرهنگ ایران سخن گفت.

بحرینی در سخنرانی افتتاحیه تاکید کرد: سابقه وزارت امور خارجه در ایران به حدود ۲۰۰ سال می‌رسد که از این مدت بیش از ۱۰۰ سال آن در تعامل با چندجانبه‌گرایی پیش و پس از جامعه ملل بوده است، این برنامه و نمایشگاه در واقع بخشی از سابقه از زمان آغاز مذاکرات برای تشکیل جامعه ملل به بعد و دوران سازمان ملل را شامل می‌شود.

وی با توجه به حضور گروه موسیقی هور در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، افزود: روح چندجانبه‌گرایی یادآوری موسیقی است که در بردارنده عناصر سازنده‌ای از قبیل قدرت هماهنگی، انسجام و تنوع است.

در این نمایشگاه، با همکاری آرشیو سازمان ملل و وزارت امور خارجه اسناد و تصویر به نمایش درآمده‌اند که نشانگر یک سده تلاش ایرانیان برای تحکیم و تقویت چندجانبه‌گرایی است.

این نمایشگاه که با استقبال جمع زیادی از دیپلمات‌های حاضر در سازمان ملل متحد افتتاح شد، مجموعه‌ای از ۳۰ عکس و سند تاریخی که بیانگر قدمت حضور و فعالیت کشورمان در محیط و سازمان‌های چندجانبه است.

این نمایشگاه به مدت ۷ روز از ۱۴ لغایت ۲۱ اسفند در محل ساختمان E سازمان ملل در ژنو برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *