سخنگوی دولت: نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه به حدود ۳۵ درصد کاهش پیدا کرده است/ برق همه روستا‌های سیستان‌و‌بلوچستان وصل شده است

13:14 - 15 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۲۸۶۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی دولت: نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه به حدود ۳۵ درصد کاهش پیدا کرده است/ برق همه روستا‌های سیستان‌و‌بلوچستان وصل شده است
سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت تلاش کرده تا شوک‌های اقتصادی را مهار کند گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه به حدود ۳۵ درصد کاهش یافته است.

خبرگزاری میزان - علی بهادری جهرمی صبح امروز سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ در نشست خبری ضمن تشکر از مردم و اصحاب رسانه جهت حضور و پوشش خبری انتخابات با بیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات مسئولیت را سنگین‌تر می‌کند، گفت: انتخابات برای نخستین بار در چند حوزه به‌صورت الکترونیکی برگزار شد که بازخورد بسیار خوبی داشت و امیدواریم این مورد توسعه پیدا کند.

سخنگوی دولت درباره سیل سیستان و بلوچستان، بیان کرد: اگر چه در این حادثه تلفات جانی نداشتیم ولی آسیب‌ و خسارات‌های بسیاری برمردم منطقه وارد شد.

جهرمی اضافه کرد: وزیر کشور بلافاصله به منطقه عازم شد و وزیر نیرو نیز به محض ورود به ایران به استان سیستان و بلوچستان رفت و دیگر دستگاه‌ها هم در منطقه حضور دارند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسائل این مناطق  مانند قطعی آب و برق رفع شده و سایر خدمات در حال رسیدگی است تصریح کرد: ستاد کنترل بحران و دیگر نهاد‌های انقلابی مانند مجموعه‌های نظامی نیز در این استان در حال خدمت‌رسانی هستند.

جهرمی از شروع به‌کار ستاد نوروزی به دستور رئیس‌جمهور و با محوریت وزارت گردشگری خبر داد و گفت: که در این امر همه نهادهای مربوطه چه نهادهای دولتی و چه دیگر نهادهای خارج از دولت برنامه‌ریزی جهت سهولت سفرهای نوروزی را تدارک دیده‌اند.

جهرمی در بخش دیگری از اظهاراتش به آخرین آمار مرکز آمار کشور استناد کرد و گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه در ماه به ۳۵ درصد کاهش یافته که نشانگر کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته است.

وی ادامه داد: تمام اهتمام دولت برآن بود که شوک‌های اقتصادی را مهار کند و قیمت‌ها را ثابت نگه دارد و گرچه طی یک‌سال گذشته عوامل بیرونی، چون جنگ غزه می‌توانست اثر گذار باشد، اما نظام اقتصادی کشور کمتر متأثر شد.

جهرمی در ادامه گفت: در حوزه تأمین و تخصیص ارز اقدامات ویژه‌ای شکل گرفته و نرخ رشد اقتصادی در حوزه نفت و گاز به ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

بهادری جهرمی نرخ رشد اقتصادی کشور را در فصول مختلف نزدیک به ۷ درصد عنوان کرد و گفت: آمار بانک مرکزی می‌گوید این نرخ ۵ونیم درصد بوده بنابراین نرخ رشد ۳ و نیم، ۴ و ۵ درصد را در مقاطع مختلف تجربه کرده‌ایم.

سخنگوی دولت سیزدهم در پاسخ به پرسشی درباره افزایش حقوق کارگران توضیح داد: افزایش حقوق کارگران در شورای عالی کار تعیین شده و ربطی به دولت ندارد.

وی افزود: دولت تنها یکی از سه ظلع شورای عالی کار است. تمام توان نمایندگان دولت، جبران هزینه‌های کارگران است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره ارائه لیست اموال دولتی  به قوه قضاییه بیان کرد: این یک الزام و یک قانون است که همه را ملزم به ارائه لیست اموال به قوه قضاییه کرده است. لیست اموال وزرای دولت سیزدهم هم به قوه قضاییه ارائه شده است.

 وزیر صنعت قائم مقام خود را برای نظارت بر بازار منصوب کرده است

وی در پاسخ  به پرسش خبرنگار خبرگزاری میزان درباره برنامه دولت برای کنترل قیمت‌ها در آستانه عید نوروز، بیان کرد: این موضوع، جوانب مختلف دارد که بخشی از آن نظارت بر بازار است.

وی افزود: دیدگاه اصلی دولت، تشکیل وزارت بازرگانی و تنظیم بازار است که همچنان در مجلس مورد مذاکره و کنکاش است.

جهرمی جنبه دوم موضوع کنترل قیمت‌ها را  نظارت بر بازار عنوان کرد و گفت: وزیر صنعت قائم مقام خود را  برای نظارت بر بازار منصوب کرده است. دیگر وزارتخانه‌ه نیز در بازار‌های محلی و استانی امر نظارت بر قیمت‌ها را انجام می‌دهند.

استقبال ۸۰ درصدی مردم از طرح کالابرگ الکترونیکی

سخنگوی دولت در پاسخ به بخش دوم سوال میزان که به کنترل قیمت‌ها در عید نوروز مرتبط می‌شد نیز گفت: درخصوص ایام نوروز طرح عید تا عید و کالابرگ الکترونیکی را تدارک دیده‌ایم که با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شده است و بیش از ۸۰ درصد از مردم که مشمول این طرح بودند، از آن استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *