آیین تجلیل از خیران شورای حل اختلاف استان تهران برگزار شد/ آزادی ۲ هزار و ۵۰۰ زندانی با همت شورای حل اختلاف و خیران استان

13:42 - 14 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۲۶۸۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
آیین تجلیل از خیران شورای حل اختلاف استان تهران برگزار شد/ آزادی ۲ هزار و ۵۰۰ زندانی با همت شورای حل اختلاف و خیران استان
در مراسمی از خیران و نیکوکاران فعال در حوزه آزادی زندانیان استان تهران تجلیل شد.

خبرگزاری میزان_ آیین تجلیل از خیران و نیکوکاران فعال در زمینه آزادی زندانیان، با حضور معاون رئیس کل دادگستری تهران در امور شورا‌های حل اختلاف، معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها و جمعی از خیران و نیکوکاران استان در مجتمع شهید قاسم سلیمانی شورای حل اختلاف استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فیروجایی معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها در این مراسم اظهار کرد: شورای حل اختلاف استان تهران تلاش‌های بسیار ارزنده‌ای در زمینه آزادی زندانیان انجام داده است و در همین راستا در زندان‌های ۹ گانه استان تهران ۱۴ شعبه شورای حل اختلاف دایر کرده است.

آزادی ۲ هزار و ۵۰۰ زندانی با همت شورای حل اختلاف و خیران استان

وی از آزادی ۲ هزار و ۵۰۰ زندانی با همت شورای حل اختلاف و خیران استان از آغاز سال جاری خبر داد و گفت: قطعا این اقدام خیر و حسنه موجب جاری شدن رزق و برکت در زندگی خیران و کارکنان شورای حل اختلاف استان می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فیروزجایی تصریح کرد: آمار بازگشت به زندان افرادی که با کمک خیران آزاد می‌شوند کمتر از ۲ درصد است و این نشان کمک خیران به کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز دارد.

غلامرضا مهدوی معاون رئیس کل دادگستری استان و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران نیز در این آیین با تقدیر و تشکر از جامعه خیران استان به واسطه انجام اقدامات خداپسندانه، اظهار کرد: درصد بسیار کمی از افرادی که شرایط مطلوب مالی دارند این توفیق را پیدا می‌کنند که به هم‌نوعان خود کمک کنند.

وی افزود: خیران از مال خود برای کمک به نیازمندان استفاده می‌کنند و این نشان از روح بلند آنان دارد.

مهدوی تاکید کرد: فلسفه تشکیل شورا‌های اختلاف بر اساس اصلاح ذات البین و برقراری صلح و سازش است.

۷۰۰ شعبه حل اختلاف در سطح استان تهران وجود دارد

وی از وجود ۷۰۰ شعبه حل اختلاف در سطح استان تهران خبر داد و گفت: ۱۰۰ شعبه از مجموع این شعب به امر صلح و سازش اختصاص دارد.

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران همچنین از رهایی ۵۶ نفر از قصاص در سال ۱۴۰۱ خبر داد و عنوان کرد: با تلاش همکاران شورای حل اختلاف و خیران نیکوکار در سال جاری نیز ۶۶ نفر در استان تهران از قصاص رهایی یافتند.

تلاش برای آزادی زندانیان در آستانه سال نو

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۲ هزار و ۹۴۳ نفر با همت خیران و تلاش‌های همکاران ما از زندان‌های استان آزاد شدند. همچنین در ۱۱ ماهه سال جاری ۲ هزار و ۵۲۶ نفر در استان تهران در نتیجه اقدامات سازشی از زندان آزاد شدند که تلاش داریم در روز‌های پایانی سال و به مناسبت سال نو افراد بیشتری از زندان آزاد شوند.

مهدوی با اشاره به اینکه بسیاری از علمای اسلام بر انجام واجبات و خدمت به خلق تاکید دارند، بیان کرد: کمک به آزادی زندانیان و بازگشت آنان به کانون خانواده یکی از بهترین مصادیق کمک به خلق خداست.

وی ادامه داد: در طول تاریخ افرادی ماندگار شدند که در راه انسانیت خدمت خالصانه داشتند و نمونه بارز آن اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند.

گفتنی است در جریان این مراسم یکی از خیران با قبول پرداخت مبلغ محکومیت، زمینه آزادی ۲ زندانی مالی را فراهم کرد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از زحمات و تلاش‌های خیران و نیکوکاران استان تهران تجلیل شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *