انتخابات آمریکا|

پیروزی ترامپ در ۳ ایالت دیگر؛ تمایل رای‌دهندگان به بایدن کاهش یافت

9:47 - 13 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۲۴۵۵
پیروزی ترامپ در ۳ ایالت دیگر؛ تمایل رای‌دهندگان به بایدن کاهش یافت
دونالد ترامپ توانست در انتخابات درون‌حزبی در ایالت‌های میسوری، میشیگان و آیداهو نیکی هیلی را شکست دهد.

خبرگزاری میزان - دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در آیداهو ۸۴.۶ درصد آرا رقابت درون‌حزبی جمهوریخواهان را به دست آورد. نیکی هیلی، رقیب او و سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، مورد حمایت ۱۳.۵ درصد از رای‌دهندگان قرار گرفت.

رای‌گیری روز دوم مارس (۱۲ اسفند) در سه ایالت آمریکا میسوری، میشیگان و آیداهو به پایان رسید. ترامپ در ایالت اول ۱۰۰ درصد آرا و در میشیگان تقریبا ۹۸ درصد آرا را به دست آورد.

احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات نامزد‌های ریاست‌جمهوری را براساس نتایج رای‌گیری اولیه، انتخابات مقدماتی (انتخابات در سطح ایالت) یا گروه‌های حزبی (رای‌گیری در جلسات حزب) معرفی می‌کنند. 

جو بایدن، مسن‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ است و لغزش‌ها و اشتباهات مکرر او در انظار عمومی هدف انتقاد‌های دونالد ترامپ جمهوری‌خواه قرار گرفته است. 

با این حال، حتی در میان دموکرات‌ها تعدادی از سیاستمداران برجسته بار‌ها از بایدن خواسته‌اند که از شرکت در مبارزات انتخاباتی خودداری کند. در صورت انتخاب مجدد بایدن، او در پایان دومین دوره ریاست‌جمهوری خود در سال ۲۰۲۹ میلادی ۸۶ ساله خواهد شد.

ترامپ در نظرسنجی‌ها از بایدن پیشی گرفت

براساس نظرسنجی منتشر شده از سوی نیویورک تایمز و دانشکده سیینا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با ۴ درصد برتری در محبوبیت در مقایسه با جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی پیشی گرفته است.

از میان شرکت‌کنندگانی که گفته‌اند احتمالا در رای‌گیری شرکت می‌کنند، ۴۸ درصد گفته‌اند که اگر انتخابات ریاست‌جمهوری امروز برگزار شود به ترامپ رای می‌دهند؛ این در حالی است که ۴۴ درصد نیز گفته‌اند که به بایدن رای خواهند داد.

به گزارش پولیتیکو، در میان رای‌دهندگان ثبت‌نام شده، ترامپ از حمایت ۴۸ درصد و بایدن ۴۳ درصد برخوردار بودند.

تمایل آمریکایی‌ها به نیکی هیلی در مقایسه با بایدن

برخی از رای‌دهندگان در انتخاب میان نیکی هیلی، آخرین رقیب جدی باقی‌مانده برای ترامپ در حزب جمهوری‌خواه، و بایدن، ترجیح می‌دهند که به هیلی رای دهند.

براساس این نظرسنجی، ۴۶ درصد از شرکت‌کنندگان هیلی را ترجیح داده و ۳۷ درصد گفته‌اند رای دادن به بایدن را ترجیح می‌دهند.

این نظرسنجی نشان دهنده کاهش محبوبیت بایدن تنها ۹ ماه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ است. رئیس‌جمهور کنونی آمریکا با سوالات فزاینده‌ای درباره سن بالای خود، انتقاد‌هایی از نحوه رسیدگی به مسائل مهاجرت و ناامیدی فزاینده نسبت به تعامل با جنگ در غزه مواجه است.

در نظرسنجی جدید ۴۷ درصد از رای‌دهندگان احتمالی مخالفت شدید خود را با نوع اداره کردن امور از سوی بایدن ابراز کردند. این بالاترین میزان مخالفت با بایدن در نظرسنجی در دوران ریاست‌جمهوری او به‌حساب می‌آید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *