۱۰ دادگاه علنی برخط در استان خوزستان برگزار شده است

9:35 - 13 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۲۴۵۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۰ دادگاه علنی برخط در استان خوزستان برگزار شده است
معاون فناوری اطلاعات دادگستری خوزستان با اشاره به حرکت قوه قضاییه به سمت الکترونیکی شدن و اجرای خدمات برخط گفت: بیش از ۱۰ دادگاه علنی برخط در مرکز و سایر شهرستان‌های استان برگزار شده است.

خبرگزاری میزان-سید غلامرضا موسوی معاون فناوری اطلاعات دادگستری خوزستان در همایش هم‌اندیشی نمایندگان فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز مهندس به نمایندگان انفورماتیک استان، اظهارکرد: برگزاری طرح خدمات قضایی الکترونیک رایگان در مناطق محروم، اجرای مزایده‌های الکترونیک، برگزاری دادگاه‌های علنی برخط و دادرسی الکترونیکی زندانیان، بخشی از خدمات صورت گرفته دادگستری استان با زحمات شماست که جای تقدیر دارد.

وی با بیان این که بیش از ۱۰ دادگاه علنی برخط در مرکز استان و سایر شهرستان‌های خوزستان انجام شده است، افزود: برگزاری دادگاه علنی برخط علاوه بر ایجاد شفافیت بیشتر در فرآیند‌های رسیدگی قضایی این فرصت را در اختیار اساتید، دانشجویان، کارآموزان وکالت و کارآموزان قضایی قرار می‌دهد تا به صورت مجازی شاهد برگزاری جلسات دادرسی باشند و با فرآیند دادرسی بیشتر آشنا شوند.

موسوی گفت: با اجرای طرح خدمات قضایی الکترونیک رایگان در مناطق محروم، زمینه ثبت‌نام بسیاری از ساکنین این مناطق در سامانه ثنا فراهم شد که این امر در اجرای سایر فرآیند‌های الکترونیک قضایی و دولتی آنان موجب تسهیل خواهد شد.

در ادامه این همایش، مدیران امور سامانه‌ها، برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات این معاونت به بیان برخی نکات مهم و ضروری پرداختند.

همچنین از پنج از نمایندگان انفورماتیک حوزه‌های قضایی دزفول، اهواز، شوشتر، ایذه و امیدیه، که در شاخص‌های رتبه‌بندی بیشترین امتیاز را در استان کسب کرده بودند، تقدیر شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *