شکنجه اسرای فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیست؛ مستندات زیر ذره‌بین نهادهای حقوق بشری

9:00 - 24 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۲۴۵۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شکنجه اسرای فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیست؛ مستندات زیر ذره‌بین نهادهای حقوق بشری
روایت‌ها و شواهدی که فلسطینیان ارائه می‌دهند، نشان دهنده شیوه‌های جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی در شکنجه فلسطینیان است.

خبرگزاری میزان – نهادهای حقوق بشری سوءاستفاده و شکنجه‌های جنون‌آمیز ارتش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را مستند کرده‌اند.

این شکنجه‌ها شامل ایجاد عمدی آسیب‌های شدید جسمی و روانی است که بدون شک اثرات طولانی‌مدت پس از هجوم به منازل و مراکز سرپناهی یا حمله به آنها در مسیرهای تخلیه اجباری و به اصطلاح «راهروهای امن» خواهد داشت.

ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه (یورو-مد مانیتور) شواهد و روایت‌های وحشتناکی دریافت کرده و با قربانیان شکنجه که به‌تازگی آزاد شده‌اند، مصاحبه کرده است.

شکنجه به دلیل فلسطینی بودن

این حملات و شکنجه‌های رژیم صهیونیستی به افراد بازداشت شده، زخم‌های عمیق و متعددی بر بدن بازماندگان و بر سلامت روانی آن‌ها تأثیر منفی گذاشته است؛ از شواهد مستند به نظر می‌رسد که این حملات در تلافی و به‌عنوان مجازات دسته‌جمعی برای فلسطینی بودن انجام شده است.

رمضان شملاخ، جوان ۲۱ ساله‌ای که در محله الزیتون غزه زندگی می‌کند، می‌گوید که ارتش رژیم صهیونیستی به‌طور خودسرانه او را بازداشت کرده و از او به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند که این امر نقض قوانین بین‌المللی است.

سپس سربازان صهیونیست به نوبت او را با روش‌های بی‌رحمانه شکنجه کردند و زخم‌های گسترده‌ای روی صورت و بدنش برجای گذاشت که برخی از آن‌ها هرگز بهبود نمی‌یابند.

جوان فلسطینی، می‌گوید که او با برادرش احمد که در سال ۲۰۱۴ مجروح شده و ۳ خواهرشان هدف حمله نیرو‌های نظامی صهیونیست در خانه خود قرار گرفتند؛ سربازان بلافاصله شروع به ضرب و شتم او و برادرش کردند و روی زخم احمد تمرکز کردند تا اینکه در نهایت دوباره آن را باز کردند.

سربازان صهیونیست، خواهر و برادر این جوان فلسطینی را پیش از شکنجه در اسارت به مکان نامعلومی بردند؛ آن‌ها او را به یک مخزن مهمات بردند و پیش از یورش به طبقات بالای ساختمان از او به عنوان سپر انسانی استفاده کردند، او را به شدت کتک زدند، به او سنگ پرتاب کردند، در همین حال یکی از سربازان با استفاده از چاقو انگشتان و ناخن‌های او را برید و تیغه را وارد گوش او کرد و بخشی از گوشش را برید، در نهایت با یک صندلی که در اتاق بود و همچنین مستقیما با یک وسیله فلزی به سر او زدند.

یک شهروند فلسطینی دیگر می‌گوید که از سوی سربازان صهیونیست در خانه خود در الزیتون دستگیر شد و در هنگام دستگیری به شدت هدف ضرب و شتم قرار گرفت.

سربازان صهیونیست بر سر او فریاد زدند: «امروز در دستان ما هستید و ما شما را از بین می‌بریم.»

او گفت که یکی از سربازان با استفاده از چاقو شروع به بریدن پوست صورت، دست‌ها و کمر او کرد و این جمله را تکرار کرد: «ما شما را از بین می‌بریم»

یکی دیگر از شهروندان فلسطینی در شهادت خود به ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه می‌گوید که پیش از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به ورزشگاه یرموک در شهر غزه پناه برده بود. در آنجا، او مورد شکنجه قرار گرفت.

شهادت‌ها و روایت‌های متعددی از فلسطینی‌هایی دریافت شده که در هنگام یورش ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‎ها، مراکز آوارگان و محله‌های آن‌ها هدف شکنجه و رفتار غیرانسانی قرار گرفتند.

این شهادت‌ها شامل ضرب و شتم شدید، بدرفتاری و تحقیر و همچنین آسیب به قربانیان بود؛ علاوه بر این، سربازان صهیونیست عمدا آثاری را روی بدن قربانیان بر جای می‌گذارند که به راحتی ناپدید نمی‌شوند و همچنین در سطح جنون‌آمیزی این افراد را شکنجه می‌کنند.

تمامی این اقدامات نشان می‌دهد که سربازان صهیونیست به‌طور فعال مردم فلسطین را در نوار غزه هدف قرار می‌دهند و به نام گروه ملی خود رنج جسمی و روحی بزرگی را برای آن‌ها به بار می‌آورند که شاهدی دیگر از جنایت نسل‌کشی است.

این جنایات طبق قوانین کیفری بین‌المللی به‎عنوان جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت طبقه‌بندی می‌شوند و بدون توجه به محل وقوع این جنایات، از سوی دادگاه‌های بین‌المللی و ملی کشور‌های تحت صلاحیت جهانی قابل بررسی و تحقیق هستند.

شمار فلسطینیانی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند در حال حاضر به ۸ هزار و ۱۴۵ نفر رسیده است.

از سال ۱۹۶۷ تاکنون ۲۵۱ نفر در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

گروه‌های حامی اسیران فلسطینی اعلام کردند که بیش از ۲۰۰ کودک فلسطینی در حال حاضر در زندان‌های رژیم صهیونیستی محبوس هستند، از جمله ۲۳ کودک از نوار غزه که در زندان مگیدو محبوس و در آنجا ناپدید شده‌اند.

گروه‌های حقوق بشری با انتشار این ارقام گفتند که این ارقام تنها داده‌های موجود در مورد کودکان بازداشت شده از غزه است و تعداد واقعی حتی بیشتر است.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، رژیم صهیونیستی طی ۶ ماه گذشته بیش از ۱۴ هزار کودک فلسطینی را در غزه به شهادت رسانده و به دلیل تداوم تجاوزات و مفقود شدن هزاران قربانی در غزه، این آمار قطعی نیست.

آمار و شهادت‌های مستند از کودکان اسیر نشان می‌دهد که این کودکان تحت یک یا چند نوع شکنجه جسمی و روانی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *