گفت‌وگو|

آل صادق: سفر رئیس قوه قضاییه به عراق نتایج خوب و مرضی‌الطرفینی داشت

10:00 - 07 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۲۳۹۱
آل صادق: سفر رئیس قوه قضاییه به عراق نتایج خوب و مرضی‌الطرفینی داشت
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در ارزیابی نتایج سفر رئیس قوه قضاییه به عراق در سال ۱۴۰۲، گفت که این سفر نتایج خوب و مرضی‌الطرفینی به همراه داشت.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه در بهمن ۱۴۰۲ به همراه هیئتی بلندپایه‌ از مقام‌های قضایی در پاسخ به دعوت رسمی فائق زیدان، رئیس شورای‌عالی قضایی عراق، به این کشور سفر کرد.

رئیس قوه قضاییه در جریان سفر به عراق علاوه بر دیدار با رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، سرپرست مجلس نمایندگان، رئیس شورای‌عالی قضایی و مشاور امنیت ملی این کشور، نشست‌هایی را با ایرانیان مقیم و اعضای چهارچوب هماهنگی عراق برگزار کرد.

در همین رابطه محمدکاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در گفت‎وگو با خبرگزاری میزان ضمن اشاره به ابعاد و نتایج سفر رئیس قوه قضاییه به عراق در سال ۱۴۰۲، گفت: سفر حجت‎الاسلام والمسلمین اژه‌ای در پاسخ به دعوت رئیس شورای‌عالی قضایی عراق صورت گرفت.

سفیر ایران با بیان اینکه رئیس قوه قضاییه در سفر به عراق مورد استقبال گرم سران قوای این کشور قرار گرفت، اظهار کرد: در این سفر شاهد میزبانی گرم و بسیار خوب سران قوای عراق شامل رئیس دستگاه قضا، رئیس‌جمهور و سرپرست مجلس عراق از رئیس قوه قضاییه بودیم.

آل صادق با اشاره به اینکه رئیس قوه قضاییه در جریان سفر به عراق دیدارهایی دیگر از جمله با رئیس شورای امنیت ملی عراق داشت، بیان کرد: در این دیدارها همه موارد پیش‌بینی شده برای این سفر، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نتایج خوب و مرضی‌الطرفین داشت.

وی در بخشی دیگر به همکاری‌های ایران و عراق در پرونده‎های ترور سردار شهید سلیمانی و گروهک تروریستی منافقین اشاره کرد و گفت: در سفر رئیس قوه قضاییه به عراق، پرونده‌های شهید سلیمانی و منافقین مطرح شدند؛ این پرونده‌ها در حال پیگیری است و مسئولان مربوطه در قوه قضاییه دو کشور در حال رسیدگی به این پرونده‌ها هستند.

سفیر ایران در بغداد در ادامه همچنین به موضوع رسیدگی به موضوع ایرانیان خارج از کشور در سفر رئیس قوه قضاییه به عراق پرداخت و عنوان کرد: رئیس قوه قضاییه نشست بسیار صمیمی با ایرانیان مقیم عراق داشت و نمایندگان ایرانیان در بخش‌های مختلف مشکلات و دغدغه‌های ایرانیان مقیم عراق را مطرح کردند. رئیس قوه قضاییه در این نشست اعلام کرد که آنچه را مربوط به قوه قضاییه است، شخصا پیگیری می‌کند و آنچه را مربوط به این قوه نمی‌شود، اما از آن مطلع شده، به مسئولین مربوطه منتقل می‌کند یا در نشست سران قوا مطرح خواهد کرد.

آل صادق، افزود: درپی این نشست قرار شد ما بررسی جامعی انجام دهیم تا احصا کنیم که چه کار‌هایی برای ایرانیان مقیم عراق انجام شده و چه کار‌هایی باقی مانده است تا دستگاه‌های دولتی آن را پیگیری کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در بخشی دیگر با اشاره به دیدار رئیس قوه قضاییه با چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی عراق، گفت: تاکید اصلی رئیس قوه قضاییه در دیدار با گروه‌های مذکور توصیه به وحدت، انسجام و خدمت‌رسانی به مردم بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *