رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حمایت قوه قضاییه از فعالان اقتصادی کشور/ مشکل یک واحد تولیدی با ورود دادگستری استان کرمان رفع شد

8:00 - 13 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۲۳۷۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
حمایت قوه قضاییه از فعالان اقتصادی کشور/ مشکل یک واحد تولیدی با ورود دادگستری استان کرمان رفع شد
رئیس هیئت مدیره شرکت تولیدی صنایع قائم آلوم نور گفت: از دستگاه قضایی استان کرمان درخواست کردیم که برای امکان ادامه فعالیت این واحد تولیدی به موضوع متوقف شدن ضبط ضمانتنامه توسط بانک مربوطه ورود کند که با ورود فوری و کارگشا این مشکل برطرف شد.

خبرگزاری میزان - با توجه به شعار سال که به رشد تولید و مهار تورم تکیه دارد دستگاه قضایی تلاش می‌کند از تولید حمایت کرده و مقدمات اشتغال کامل و پویایی اقتصادی را برای کشور ارمغان آورد و مصمم به حمایت جدی از سرمایه‌گذاری برای رونق تولید وبه تبع آن اشتغال در کشور است.

یکی از دلایل تعطیلی کارخانه‌ها مربوط به مسائل حقوقی است به همین منظور قوه قضاییه بیشترین حمایت را از تولیدکنندگان در سراسر کشور انجام می‌دهد تا کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که از چرخه تولید خارج شده اند مجدد احیا و به چرخه تولید بازگردند.

در همین راستا دستگاه قضا در دوره تحول و تعالی، با حمایت از واحد‌های تولیدی توانسته اقدامات خوبی داشته باشد به طوری که مانع خارج شدن کارخانه‌ها از چرخه تولید و بیکاری هزاران کارگر شده است.

با توجه به تاکید موکد رئیس قوه قضاییه مبنی بر تحقق شعار‌های اقتصادی اعلامی سال توسط رهبر معظم انقلاب، تمام روسای دادگستری‌ها و مسئولان قضایی در سراسر کشور به‌عنوان یکی از اولویت‌های قوه قضاییه سعی در تامین امنیت سرمایه‌گذاری دارند و علاوه بر آن بنا بر دستور رئیس قوه قضاییه امسال این قوه فعالیت‌های خود را برای مهار تورم، تامین سرمایه گذاری و حمایت از فعالان اقتصادی کشور تقویت و تشدید می‌کند.

به همین منظور است که دستگاه قضایی با تشکیل جلسات اقتصادی در ستاد و صف، سرکشی از واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل و نیز بازدید از شرکت‌های دانش بنیان سعی دارد در سالی که مزین به نام «مهارتورم و رشد تولید» شده و مهمترین مسئله کشور به تعبیر رهبر انقلاب، اقتصاد است برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و افزایش اشتغال نقش پررنگ تری داشته باشد.

دپو فردا/حمایت قوه قضاییه از فعالان اقتصادی کشور/ مشکل یک واحد تولیدی با ورود فوری و کارگشا دستگاه قضایی استان کرمان رفع شد

حمید عزت آبادی رئیس هیئت مدیره شرکت تولیدی صنایع قائم آلوم نور در گفت‌وگو با میزان، درباره حمایت‌های دادگستری استان کرمان به منظور رفع مشکلات این واحد تولیدی، اظهار کرد:شرکت صنایع قائم آلوم نور در حال فعالیت و توسعه زیرساخت‌های تولیدی بوده و با توجه به آلودگی کلان شهر‌ها و وضعیت مصرف سوخت در کشور، این شرکت اتوبوس‌های برقی شهری که یک تکنولوژی جدید است را تولید می‌کند.

وی افزود: در همین راستا صنایع قائم آلوم نور تکنولوژی را از یک شرکت بزرگ چینی که به اتحادیه اروپا نیز صادرات اتوبوس برقی داشته دریافت و در حال حاضر خط تولیدی را ایجاد کرده و مشغول تولید است.

رئیس هیئت مدیره شرکت تولیدی صنایع قائم آلوم نور ادامه داد: شرکت صنایع قائم نور به دلیل اینکه در مرحله اول، انتقال تکنولوژی را انجام می‌دهد و بیشتر افراد جامعه مهندسی و متخصصین هستند بنابراین در حال حاضر بالغ بر ۶۰ نفر مستقیماً در کارخانه برای انتقال تکنولوژی فعالیت دارند، ولی در قسمت‌های دیگر تا ۵۰۰ نفر نیرو برای مونتاژ در حال اشتغال هستند.

عزت آبادی اظهار کرد: این شرکت تولیدی قراردادی را با شهرداری استان تهران منعقد کرد تا اتوبوس رانی تهران ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی را خریداری کند. قرارداد پیش رفت و مبلغی بابت پیش پرداخت نیز دریافت و سفارش گذاری‌های خارجی انجام شد، ولی متاسفانه شهرداری استان تهران در سفر به چین قرارداد‌ها و توافق‌هایی را مبنی بر اینکه اتوبوس برقی کامل را خریداری و وارد کنند امضا کرد.

وی بیان کرد: در نهایت شهرداری تهران پس از بازگشت از سفر چین با یک دلایل واهی اقدام به فسخ قرارداد با شرکت صنایع قائم آلوم نور کرد و درخواست اجرای ضمانتنامه را داشت در همین راستا ستاد تسهیل کشور تشکیل جلسه داد و ضبط ضمانتنامه را متوقف کرد، ولی به دلیل فشار‌های شهرداری تهران به بانک مربوطه در استان از دستگاه قضایی استان کرمان درخواست کردیم که در جهت امکان ادامه فعالیت واحد تولیدی به این موضوع ورود کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت تولیدی صنایع قائم آلوم نور عنوان کرد: با وجود اینکه موضوع در ستاد تسهیل کشور بررسی و دستور توقف صادر شده بود، ولی بانک مربوطه به مصوبه ستاد تسهیل عمل نمی‌کرد با ورود فوری و کارگشا دستگاه قضایی استان کرمان این مشکل برطرف شد.

عزت آبادی اظهار کرد: دستگاه قضایی استان کرمان به جهت حمایت از تولید و بقای شرکت صنایع قائم آلوم نور در مدت زمان بسیار کوتاه همکاری خوبی با این شرکت داشتند و پس از دستور به بانک مربوطه ضبط ضمانتنامه شرکت را متوقف کردند و همچنان شرکت فعالیت تولیدیش را ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *