صدور بیش از ۷ هزار فقره رای جایگزین حبس در استان کرمان

16:07 - 09 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۱۹۴۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
صدور بیش از ۷ هزار فقره رای جایگزین حبس در استان کرمان
معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی و دادگستری کل استان کرمان از صدور ۷ هزار و ۹۶ فقره رای جایگزین حبس در استان کرمان خبر داد.

خبرگزاری میزان - حسن سلطانی نژاد در نشست ویدئو کنفرانس با روسا و داستان‌های عمومی و انقلاب حوزه‌های قضایی سراسر استان اظهار کرد:قضات و کارکنان دادگستری استان موفق شده اند از ابتدای سال تاکنون به بیش از ۶۳۵ هزار پرونده در استان کرمان رسیدگی کنند.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان عنوان کرد:۹۴ درصد اوراق قضایی در دادگستری استان کرمان بصورت الکترونیک به شهروندان ابلاغ می‌شود.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی و دادگستری کل استان کرمان از صدور ۷ هزار و ۹۶ فقره رای جایگزین حبس در استان کرمان خبر داد و گفت:در راستای سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها میزان آرای جایگزین حبس در یازده ماهه‌ی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد رشد داشته است. 

وی در این نشست خواستار اهتمام ویژه رؤسا و داستان‌های حوزه‌های قضایی به کاهش مدت ارجاع پرونده‌ها در جهت نظم بخشیدن به روند رسیدگی و کاهش اطاله دادرسی‌ها شد.

در ادامه سلطانی نژاد ضمن استماع مسائل و مشکلات موجود در حوزه‌های قضایی گفت؛ بحث احیای حقوق عامه و اقدامات و انجام رویکرد‌های پیشگیری از وقوع جرم مورد تاکید است.

گفتنی است این نشست که با حضور معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی و معاون دادستان مرکز استان برگزار شد، عملکرد حوزه‌های قضایی استان در خصوص مدت زمان ارجاع پرونده‌های قضایی مورد بررسی و پایش قرار گرفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *