چشم‌انداز بحران ازدحام جمعیت در زندان‌های انگلیس

8:33 - 12 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۲۲۹۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
چشم‌انداز بحران ازدحام جمعیت در زندان‌های انگلیس
پیش‌بینی‌ها نشان‌دهنده تداوم روند افزایش جمعیت زندان‌ها در انگلیس به‌عنوان مراکز عمده نقض حقوق بشر در این کشور هستند.

خبرگزاری میزان – زندان‌های انگلیس از مراکز اصلی نقض حقوق بشر در این کشور هستند و تراژدی‌ها و حوادث مرگ‌باری در این مراکز به دلیل شکست سیستم عدالت کیفری انگلیس قربانی برجای می‌گذارد.

آبزرور در گزارش خود از وضعیت زندان‌های انگلیس آورده بود که این مراکز پر ازدحام، ناامن و خشونت‌بار هستند؛ گاردین نیز در گزارشی درباره وضعیت زندان‌های انگلیس تاکید کرد که این کشور بدترین سیستم زندان‌ها را در اروپای غری دارد.

براساس گزارش‌ها، زنان باردار زندانی در انگلیس در شرایط غیر بهداشتی و به تنهایی زایمان می‌کنند که مرگ نوزادان را در پی دارد؛ در عین حال، زندان‌های زنان در انگلیس از طیف گسترده‌ای از بحران‌ها به‌ویژه شرایط غیرقابل زندگی رنج می‌برند.

خشونت‌های مرگ‌بار در زندان‌های انگلیس به‌ویژه زندان‌های بدنام این کشور به چالشی حل نشدنی تبدیل شده‌اند، تا جایی که از زندان‌های انگلیس به‌عنوان خصومت‌بارترین محل‌های کار در اروپا یاد می‌شود.

از سوی دیگر، وضعیت زندان‌های نوجوانان و جوانان در انگلیس به دلایلی مانند نرخ بالای خشونت وخیم گزارش می‌شود.

زندان‌های انگلیس به دلیل نداشتن سیستم شناسایی افراد آسیب‌پذیر بخشی از زنجیره برده‌داری مدرن هستند؛ بیشتر زندان‌های انگلیس از کمبود کارکنان رنج می‌برند؛ رسوایی‌های جنسی به کرات در زندان‌های انگلیس رخ می‌دهند.

نرخ مرگ‌و‌میر در زندان‌های انگلیس بالا است؛ نرخ خودکشی و خودزنی در میان زندانیان انگلیس بالا است؛ در عین حال، بحران اعتیاد به موادمخدر و سوءمصرف این مواد در زندان‌های انگلیس سالانه جان شمار قابل توجهی از زندانیان را می‌گیرد.

موضوع ازدحام جمعیت در زندان‌های انگلیس چالش مهم دیگری است که چشم‌اندازی برای بهبود آن وجود ندارد؛ براساس بررسی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود که با وجود شرایط بد فعلی درباره ازدحام جمعیت، شمار زندانیان در این کشور بیش از گذشته افزایش یابد.

براساس آمار‌های جدیدا منتشر شده از سوی دولت انگلیس، جمعیت زندانیان در این کشور ممکن است طی چهار سال آینده ۳۰ درصد افزایش یابد.

با وجود ازدحام بیش از حد جمعیت در زندان‌ها، وزارت دادگستری انگلیس می‌گوید که تعداد افراد زندانی تا مارس ۲۰۲۸(اسفند ۱۴۰۶) به رکورد جدیدی می‌رسد.

از جمله دلایل افزایش جمعیت زندانیان انگلیس تغییر در سیاست مجازات‌های این کشور است که حبس‌های طولانی‌تری را سبب می‌شود.

منتقدان به وضعیت زندان‌ها در انگلیس با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که شرایط پیش‌بینی شده درباره ازدحام جمعیت در زندان‌های انگلیس غیرقابل دفاع و توجیه هستند.

آن‌ها تاکید دارند حتی در صورت تامین فضا‌های جدید برای حبس زندانیان، افزایش جمعیت زندانی‌ها به معنای شکست سیاست‌های مقابله با جرم است.

دولت انگلیس مدعی شده که برای مقابله با بحران ازدحام جمعیت در زندان‌ها سلول‌هایی را در خارج از کشور اجاره می‌کند؛ این در حالی است که زندان‌های انگلیس در حال حاضر از بازداشتگاه‌های پلیس برای حبس زندانیان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *