رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: برخورد با تفرقه‌افکنی و قومیت‌گرایی جزو اولویت‌های دستگاه قضایی استان است

17:25 - 09 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۱۹۵۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: برخورد با تفرقه‌افکنی و قومیت‌گرایی جزو اولویت‌های دستگاه قضایی استان است
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: برخورد با تفرقه‌افکنی و قومیت‌گرایی که امنیت استان را به خطر می‌اندازد جزو اولویت‌های دستگاه قضایی است.

خبرگزاری میزان- ناصر عتباتی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان غربی  که امروز (۹ اسفند) در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه برگزار شد، با اشاره به فضای تبلیغات انتخاباتی بیان کرد: در میان شور و حال انتخاباتی و فضای رقابتی و هیجانات و احساسات نباید اخلاق انتخاباتی فراموش شود و آن چیزی که مهم است رعایت الزامات قانونی، شرعی و اخلاقی است.

وی ادامه داد: ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی تاکنون ۵ جلسه در سطح استان تشکیل داده و با تصویب مصوبات خوب شاهد این بودیم که استان آذربایجان غربی جزو استان‌های کم تخلف است اما با این حال شاهد هتک حرمت، توهین، افترا و بداخلاقی‌هایی هستیم که نیاز پیگیری و برخورد دارد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی افزود: برخورد با تفرقه افکنی و قومیت گرایی که امنیت استان را به خطر می‌اندازد جزو اولویت‌های دستگاه قضایی استان است و در این خصوص ۱۰ نفر از افراد شاخص و تریبون دار که به موضوعات قومیتی و امنیتی دامن می‌زنند احضار و برای آن‌ها پرونده تشکیل شده، به یک کاندیدا اخطار داده شده و به دو نماینده فعلی مجلس از ناحیه ستادیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی تذکر رسمی داده شده است هرچند رویکرد دستگاه قضایی استان عدم تشکیل پرونده کیفری با تذکر است.

عتباتی با اشاره به اینکه بحث قابل توجهی از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی و اختلافات خانوادگی ریشه اقتصادی و معیشتی دارند، گفت: درست است که بسیاری از مشکلات ریشه اقتصادی دارند، ولی ماحصل این ناهنجاری ها، منشا فرهنگی دارند و باید تلاش کرد فرهنگ قرآنی در بین اصناف و کارگزاران و مردم نهادینه شود و بدین ترتیب خیلی از مشکلات حل می‌شود.

لزوم حفاظت از محیط زیست از دیگر مواردی بود که عتباتی به آن پرداخت و اظهار کرد: در بحث حفاظت از محیط زیست باید کار فرهنگی کرد و در این خصوص دستگاه قضایی استان با نگاه ویژه به محیط زیست و صدور آرای جایگزین‌های حبس و تعیین شعب ویژه از مجموعه‌های برگزیده سازمان محیط زیست کشور است.

وی در پایان گفت: استان آذربایجان غربی یکی از استان‌های نمونه از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری است و دستگاه قضایی در کنار همه عزیزان از ظرفیت‌های خود برای حفاظت از محیط زیست در کنار مجموعه محیط زیست استان است.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *