اخبار انتخابات|

آخرین ساعات از مهلت کاندیداهای انتخاباتی برای تبلیغات؛ فاصله تا انتخابات کمتر از ۲ روز شد

11:21 - 09 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۱۸۴۸
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
آخرین ساعات از مهلت کاندیداهای انتخاباتی برای تبلیغات؛ فاصله تا انتخابات کمتر از ۲ روز شد
۱۱ اسفند سال جاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سراسر کشور برگزار خواهد شد، در این گزارش اخبار مربوط به این ۲ رویداد را بررسی خواهیم کرد.

خبرگزاری میزان - انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرده که با پایان مهلت یک ماهه رسیدگی به اعتراضات داوطلبان تایید صلاحیت‌نشده انتخابات مجلس، در مجموع صلاحیت بیش از ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر از داوطلبان در شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفت که به معنای تایید حدود ۷۵ درصد داوطلبان است.

با آغاز زمان قانونی تبلیغات تنور انتخابات در حال گرم شدن است و نماینده‌های برخی از جریان‌ها و احزاب سیاسی با اظهار نظر‌های مختلف و شرکت در مناظره‌های دانشگاهی و رسانه‌ای به‌دنبال مطرح کردن برنامه‌های انتخاباتی خود هستند.

ما نیز در این خبر روزانه به مرور برخی از اظهارات مسئولین برگزاری انتخابات و شخصیت‌های مطرح سیاسی فعال در احزاب مختلف که در رسانه‌ها منتشر شده است خواهیم پرداخت.

لیست نهایی نامزد‌های مورد حمایت شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در استان‌ها
۱۴۰۲/۱۲/۰۹ - ۱۶:۳۵

عبدالحسین روح‌الامینی معاون امور استان‌های شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب از نهایی شدن لیست نامزد‌های مورد حمایت شورای ائتلاف در استان‌ها خبر داد.

لیست نهایی نامزد‌های مورد حمایت شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در استان‌ها

تبلیغات انتخاباتی هشت صبح فردا به پایان می‌رسد
۱۴۰۲/۱۲/۰۹ - ۱۴:۳۱

ستاد انتخابات وزارت کشور: با عنایت به ماده (۷۰) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده (۱۷) قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، تبلیغات نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۰ به پایان می رسد و هرگونه فعالیت تبلیغاتی پس از آن ممنوع می باشد.

لذا از کلیه نامزدها، احزاب، گروه های سیاسی، هواداران و عموم مردم عزیز تقاضا می شود پس از پایان مهلت زمان تبلیغات، از انجام هرگونه فعالیت تبلیغی له یا علیه نامزدها پرهیز نموده و در روز اخذ رای نیز از به همراه داشتن هرگونه اقلام یا نماد تبلیغاتی (نظیر: عکس، بروشور و...) خودداری نمایند.

قالیباف فقط در لیست اصلی جبهه انقلاب حضور دارد
۱۴۰۲/۱۲/۰۹ - ۱۴:۱۹

 کانال رسمی اطلاع‌رسانی محمدباقر قالیباف نوشت: به اطلاع مخاطبان گرامی می‌رسانیم محمدباقر قالیباف، ضمن تشکر از همۀ گروه‌های علاقمند به ایشان، از هم لیست‌های فرعی که به جبهۀ انقلاب نسبت داده می‌شوند خواسته است نام او را از فهرست‌های خود حذف کنند. بنابراین محمدباقر قالیباف تنها در لیست اصلی جبه انقلاب حاضر خواهد بود که ماحصل اجماع فرآیندی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری است.

 

پیش‌بینی شعبه‌ای مخصوص رای اولی‌ها در تهران
۱۴۰۲/۱۲/۰۹ - ۱۲:۱۰

حامد شایان، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تهران: در شعبه‌های رای گیری، رمزینه‌هایی (کیوآرکدهایی) تعریف شده که شرکت کنندگان در انتخابات می‌توانند با تلفن همراه خود آن را اسکن و به نام و کد داوطلبان دسترسی پیدا کنند.

سه هزار و ۸۲۶ شعبه رای گیری در شهر تهران برای جمع‌آوری آرای مردم تعبیه شده و ۳۶ شعبه هم در حوزه اقلیت‌ها داریم.

در تهران شعب ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم که همه عوامل اجرایی انتخابات در آن حتی پلیس نیز زن هستند، البته در این شعب از آقایان هم رای گیری بعمل می‌آید.

شعب ویژه رای اولی‌ها هم در پایتخت پیش بینی شده است.

سخنگوی شورای نگهبان: مشارکت در این دوره بالا خواهد بود
۱۴۰۲/۱۲/۰۹ - ۱۱:۳۹

طحان‌نظیف: بیش از ۱۵ هزار نفر برای انتخابات مجلس دوازدهم و ۱۴۴ نفر نیز برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری تأیید صلاحیت شده‌اند.

در روز رأی‌گیری و از ابتدا و تا انتهای شمارش آرا، ۶۲ هزار نفر از نمایندگان نامزد‌ها حضور دارند.

 ۲۵۰ هزار نفر در این دوره مسئولیت تامین امنیت انتخابات را بر عهده دارند.

در این دوره ۲۳۰ هزار نفر از ناظران مردمی که رابطه استخدامی با شورای نگهبان ندارند، بر فرایند انتخابات نظارت می‌کنند.

در کشور ما مشارکت همیشه و در انتخابات‌های مختلف در نوسان بوده، یعنی در یک انتخاباتی بالا و در انتخاباتی متوسط بوده است.

 

لاریجانی: سلایق مختلف در انتخابات حضور دارند/ تنوع در انتخابات وجود دارد
۱۴۰۲/۱۲/۰۹ - ۱۱:۱۹

علی لاریجانی: هنوز هم تنوع در انتخابات وجود دارد، من فکر می‌کنم این‌گونه نیست که سلایق مختلف در انتخابات حضور نداشته باشند، در انتخابات حضور دارند اما ممکن است متوازن نباشند.

با توجه به سابقه‌ای که من در مجلس دارم، افراد در پارلمان بسیار مهم هستند حتی یک فرد.

با شرکت نکردن در انتخابات، آیا مسائل و مشکلات حل می‌شود؟ اگر دولت در انظار بین‌المللی موجه نباشد در حل مسائل موفق نمی‌شود. ممکن است اشکالات وارد باشد اما راه حل آن دقیق نبوده و حلال مشکل نیست.

اگر رای ندهیم، چه مشکلاتی حل می‌شود؟ آیا دولت در حل مسائل بین‌المللی قوی‌تر شده یا مسائل اقتصادی داخلی بهتر حل می‌شود؟ زمانی که افراد ناتوان‌تر به مجلس بروند، قطعا مسائل اقتصادی حل نمی‌شود.

آیا شما دیده‌اید که رهبری یک بار در انتخابات مجلس نظر دهد به چه کسی رای دهید؟ من در این دوره‌های متعددی که در مجلس بودم ندیدم که ایشان دستوری بدهد.من اشهد بالله ندیدم که ایشان بگوید این قانون را تصویب کنید یا چون من می‌گویم حتما این کار باید بشود، یا یک وزیر را حتما بیندازید.

در این ساعات پایانی چه‌کنیم؟
۱۴۰۲/۱۲/۰۹ - ۱۱:۱۷

محمدجواد اخوان، مدیر مسئول روزنامه جوان: این ساعات پایانی تا انتخابات به تعداد دقیقه‌ها و ثانیه‌ها برای آنان که دل در گرو «ایران» دارند، طلایی است.

در این ساعات پایانی بخشی از مردم تصمیم خود را گرفته‌اند و رأی خواهند داد، اما برخی هنوز مردد هستند و تصمیم نگرفته‌اند. دلیل تردید اینان مهم است. تعدادی به دلیل نارضایتی از اوضاع معیشتی و اقتصادی و برخی هم به آن دلیل که هنوز اهمیت و فایده این انتخابات برایشان مبهم یا مجهول است، در تردید به سر می‌برند. باید با اینان صحبت کرد و واقعیت‌هایی که کمتر گفته‌شده، اعم از نیات دشمن در تضعیف انتخابات، کارکرد‌های مجلس و قوه مقننه، تأثیر انتخابات قوی بر امنیت ملی و قدرت ملی و ... را برایشان بازگو کرد. ممکن است برخی از این مسائل در رسانه‌ها منتشر شده باشد، اما شنیده شدن آن از افراد مورد اعتماد و نزدیکان حتماً اثرگذارتر است. باید محتوا‌های مفید و آگاهی بخش را در اختیار همه این افراد قرار داد تا بتوانند به درکی دقیق‌­تر از مسائل برسند و در فضایی منطقی برای خود تصمیم بگیرند. 

۲ شاخص کاربردی برای انتخاب اصلح
۱۴۰۲/۱۲/۰۹ - ۱۱:۱۶

محسن مهدیان، مدیرمسئول روزنامه همشهری: ۲ شاخص کاربردی برای انتخاب اصلح قابل پیش‌بینی بودن و قابل پیشگیری بودن است، قابل پیش‌بینی بودن یعنی فردی را انتخاب کنید که بتوانید مواضعش را در مواقع حساس از قبل پیش‌بینی کنید. قابل پیشگیری بودن نیز یعنی فردی که تشکیلات و کار جمعی را بپذیرد و ساختارشکن، خودرأی و متعصب نباشد.

انسان قابل پیش‌بینی کسی است که دارای نظام فکری و ذهنی است. این انسان را می‌توان متناسب با نظام اندیشه‌ای و سیاسی‌اش پیش‌بینی کرد.

انسان قابل پیشگیری کسی است که اهل گفتگو و تعامل است. اهل تنازل از دیدگاه خودش است. اهل کار جمعی و مشارکت است. این اصلا به معنی لابی‌گری، محافظه‌کاری و عافیت‌اندیشی نیست. اتفاقا عین عقلانیت است. یعنی افرادی که حاضرند رفتار جمعی، تشکیلاتی و ساختاری داشته باشند.

ما در مجلس به نماینده‌ای نیاز داریم که شفافیت خودجوش داشته باشد نه فقط با قانون شفافیت، شفاف شود. این شفافیت کمک می‌کند تکلیف با او روشن شود؛ هم در اراده، هم نظام محاسباتش و هم نظارت بر او. تا اینجا می‌شود قابل پیش‌بینی.

نماینده مجلس باید اهل مدارا با نظام حاکمیت و مردم باشد. اهل اجماع نخبگانی و اقبال ملی باشد. چنین نماینده‌ای باید اهل تعامل باشد. خودرأی، متعصب و غیرقابل کنترل نباشد. اهل کار تشکیلاتی و کار مردمی باشد. یعنی با حفظ دیدگاه‌هایش مدارا کند تا کار جمعی، تشکیلاتی و کار مردمی پیش رود.

لاریجانی به‌دنبال چیست؟
۱۴۰۲/۱۲/۰۹ - ۱۱:۱۵

روزنامه اعتماد نوشت: علی‌رغم آنچه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ بر علی لاریجانی گذشت او باز هم تصمیم گرفته است تا از سرمایه اجتماعی خود برای اثرگذاری بر ترکیب مجلس دوازدهم استفاده کند. لاریجانی به جای قهر و سکوت سعی دارد از روزنه‌های موجود در راستای تشکیل اقلیتی قوی در مجلس دوازدهم گام بردارد. اقلیتی که از نظر کمی احتمالا از فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم بسیار کمتر خواهد بود، اما می‌تواند با انسجام بیشتر صدای ملت در مجلس یکدست انقلابی و اصولگرا باشد. او سعی دارد با استفاده از سرمایه خود رای‌های اعتراضی را به سمت مشارکت در انتخابات هدایت کند تا در ایجاد این اقلیت تاثیرگذار باشد.

این خبر در حال تکمیل است...



ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
0
0
در این ساعت تبلیغات انجام میشود آیا این کار غیر قانونی نیست؟
استان زنجان شهرستان ابهر شهرک اداره برق خیابان نور دوم
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *