جزئیات خودسوزی عضو نیروی هوایی آمریکا؛ درباره آرون بوشنل چه می‎دانیم

13:13 - 08 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۱۶۸۹
تعداد نظرات: ۵ دیدگاه
جزئیات خودسوزی عضو نیروی هوایی آمریکا؛ درباره آرون بوشنل چه می‎دانیم
خودسوزی عضو فعال نیروی هوایی ارتش آمریکا در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن واکنش‌هایی را به همراه داشته است.

خبرگزاری میزان - پلیس آمریکا تایید کرد که یکی از نیرو‌های فعال نیروی هوایی ارتش این کشور که در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی خودسوزی کرده بود، بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

آرون بوشنل ۲۵ ساله که اهل شهر ویتمن در ایالت ماساچوست بود بعدازظهر یکشنبه در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن اقدام به خودسوزی کرد.

بوشنل در زمان نزدیک شدن به سفارت رژیم صهیونیستی به صورت زنده از رسانه اجتماعی توییچ به صحبت درباره وضعیت غزه پرداخت و گفت: دیگر در نسل‌کشی (در غزه) شریک نخواهم بود. 

از بوشنل چه می‌دانیم؟

بوشنل مهندس فناوری اطلاعات در حال آموزش در ارتش آمریکا بود.

این عضو نیروی هوایی در ماه می ۲۰۲۰ وارد آموزش‌های اولیه ارتش آمریکا شده و فارغ التحصیل درجه یک و بالاترین کلاس شد.

او در نهایت با جدایی از خانوداده‌اش در شهر سن آنتونیو ایالت تگزاس مستقر شد.

بوشنل در زمان مرگش به‌عنوان مهندس توسعه و عملیات نرم‌افزاری کار می‌کرد.

آخرین پیام بوشنل پیش از خودسوزی

آرون بوشنل ۲ ساعت پیش از اینکه حوالی ساعت ۱۳:۰۰ به وقت محلی اقدام به خودسوزی کند، آخرین پیام خود را در فیس‌بوک منتشر کرد.

او در این پیام نوشته بود: بسیاری از ما دوست داریم از خود بپرسیم «اگر در دوران برده‌داری یا آپارتاید زندگی می‌کردم، چه کاری انجام می‌دادم؟»؛ «اگر کشورم مرتکب نسل‌کشی می‌شد، چه کار می‌کردم؟».

این پیام شامل پیوندی به یک پخش زنده توییچ بود که او به زودی از آن برای پخش مخالفت خود با جنگ غزه و پایانش به جهان استفاده کرد.

 

 

بوشنل در ابتدای این پخش زنده گفت: سلام؛ نام من آرون بوشنل است. من یکی از اعضای فعال نیروی هوایی آمریکا هستم و دیگر در نسل‌کشی شریک نخواهم بود. 

او در ادامه گفت: من در آستانه انجام یک اقدام شدید اعتراضی هستم، اما در مقایسه با آنچه که مردم در فلسطین از سوی استعمارگران خود تجربه کرده‌اند، اصلا افراطی نیست.

عضو نیروی هوایی آمریکا زمانی که خود را به آتش کشید فریاد زد: فلسطین را آزاد کنید. 

او به‌طرز شگفت‌انگیزی حدود ۴۵ ثانیه در همان حالت ایستاده بود تا در نهایت به زمین افتاده و دچار سوختگی شدید شد.

واکنش مقاومت فلسطین به خودسوزی بوشنل

حماس در بیانیه‌ای در واکنش به خودسوزی و جان باختن بوشنل در حمایت از غزه و محکومیت جنگ و نسل‌کشی ارتش صهیونیستی تاکید کرد: ما صمیمانه به خانواده و دوستان آرون بوشنل، خلبان آمریکایی که نامش به‌عنوان مدافع ارزش‌های انسانی و مظلومیت ملت رنج دیده فلسطین به سبب سیاست‌های ظالمانه دولت آمریکا ماندگار شد، تسلیت می‌گوییم؛ همان‌گونه که راشل کوری، فعال آمریکایی سال ۲۰۰۳ از سوی بولدوزر اسرائیلی در رفح زیرگرفته شد.

در ادامه این بیانیه آمده: این همان شهری است که بوشنل زندگی خود را به‌خاطر آن فدا کرد تا دولت آمریکا را تحت فشار قرار دهد که اجازه ندهد ارتش جنایتکار اسرائیل آن را مورد حمله قرار دهد و در آن دست به کشتار و جنایت بزند.

حماس اضافه کرد: دولت آمریکا به دلیل سیاست‌های خود در حمایت از ارتش نازی و جنایتکار اسرائیل در نسل‌کشی علیه ملت فلسطین، به‌طور کامل در برابر جان‌باختن این خلبان آمریکایی مسئول است، زیرا او جان خود را در مسیر برملا کردن جنایات رژیم صهیونیستی و پاکسازی نژادی علیه ملت فلسطین در نوار غزه فدا کرد.

این بیانیه می‎گوید: آرون بوشنل، خلبان قهرمان آمریکایی تا ابد در یاد و خاطره ملت فلسطین و آزادگان جهان به‌عنوان نماد همبستگی انسانی جهانی با ملت و قضیه عادلانه فلسطین باقی خواهد ماند.

حماس تاکید کرد: این حادثه غم‌انگیز که به جان‌باختن این خلبان آمریکایی منتهی شد، بیانگر خشم فزاینده ملت آمریکا نسبت به سیاست‌های این کشور است که در قتل و کشتار ملت فلسطین سهیم است؛ این همچنین نشانه مخالفت با تعدی دولت آمریکا علیه ارزش‌های انسانی جهانی از طریق سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم صهیونیستی و مصون نگه داشتن سران جنایتکار آن از هرگونه بازخواست و مجازات است.

انتهای پیام/


سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
0
0
درود خداوند بر تو باد ای جوانمرد با شرف
مهدی قربانی پور محمد آبادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
0
0
درود به شرفش، غیرتش، همنشین خوبان عالم انشالله ??????????????????????????????????
شهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
0
0
این آقا حکم شهید دارد
حبیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
0
0
درود بر شرفت


کار شجاعانه و .....
Shohreh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
0
0
روح خلبان فقید امریکایی آرون بوشنل شاد، باشد تا امریکای جنایتکار دست از همکاری با صهیونیست ها بردارد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *