سایه سنگین جنگ نامرئی علیه زنان بر پایتخت اتریش

13:31 - 07 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۱۵۰۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سایه سنگین جنگ نامرئی علیه زنان بر پایتخت اتریش
وقوع پنج مورد قتل زنان در پایتخت اتریش طی ۲۴ ساعت، سبب تشدید انتقاد‌ها و اعتراض‌ها به سیاست‌های این کشور در موضوع قتل زنان شده است.

خبرگزاری میزان – قتل زنان به‌عنوان بحرانی که سال‌های اخیر سراسر اروپا را درنوردیده، اگرچه نام‌هایی مانند ایپدمی مر‌بار یا جنگ نامرئی را یافته‌اند، اما هنوز با راه‌حل‌های بازدارنده فرسنگ‌ها فاصله دارند.

جنگ نامرئی علیه زنان در کشور‌های اروپایی همچنان ادامه دارد و تراژدی‌های هولناکی را رقم می‌زند که قربانیان جانبی برجای می‌گذارد.

اتریش یکی از کشور‌هایی است که در مسیر افزایش تدریجی بحران قتل زنان قرار گرفته است؛ براساس آخرین اخبار، طی ۲۴ ساعت منتهی به روز جمعه گذشته، پنج زن طی دو حادثه جداگانه در وین، پایتخت اتریش به قتل رسیدند.

در پی این دو حادثه دو مرد به‌عنوان مظنون‌های اصلی دستگیر شدند.

انتشار خبر قتل پنج زن طی ۲۴ ساعت در اتریش نه تنها بحث‌های شدیدی را درباره قتل زنان در این کشور به راه انداخت بلکه سبب شد تا این موضوع بیش از هر زمان دیگری در سراسر اروپا به کانون توجهات و انتقاد‌ها بیاید.

قتل زنان در اتریش موضوع تازه و بی‌سابقه‌ای نیست.

براساس گزارش‌ها، بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ در اتریش ۳۱۹ مورد قتل زنان به ثبت رسید؛ در سال ۲۰۱۹ شمار قربانیان پدیده قتل زنان در اتریش ۴۳ مورد اعلام شد.

تا پایان اکتبر ۲۰۲۳ (۹ آبان) قتل زنان در اتریش حدود ۲۵ قربانی گرفته بود؛ این رقم معادل قتل یک زن در هر ۱۳ روز است.

بررسی گزارش‌های اقدام به قتل یا اعمال خشونت‌آمیز شدید علیه زنان در اتریش در سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که در هر پنج روز یک زن اتریشی قربانی اعمال خشونت‌آمیز شدید می‌شود.

با در نظر داشتن این واقعیت که بسیاری از موارد خشونت علیه زنان به‌صورت رسمی گزارش نمی‌شوند، آمار موجود فقط نوک کوه یخ هستند.

با وجود اینکه انتشار آمار‌های مذکور فشار بر دولت اتریش را برای انجام اقدام‌های پیشگیرانه و مهار خشونت‌ها علیه زنان افزایش داد، اما نتیجه محسوس و ملموسی از این اعمال فشار به دست نیامد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *