تحولات اوکراین|

جنگ اوکراین وارد سال سوم شد؛ سفر مقامات غربی به کی‌یف

10:56 - 05 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۱۲۳۸
جنگ اوکراین وارد سال سوم شد؛ سفر مقامات غربی به کی‌یف
مقامات غربی هم‌زمان با آغاز سومین سال آغاز جنگ اوکراین برای اعلام حمایت وارد کی‌یف شدند.

خبرگزاری میزان - جنگ اوکراین امروز، ۲۴ فوریه (پنجم اسفند) وارد سومین سال خود شد.

چهار مقام ارشد غربی امروز، شنبه برای نشان دادن همبستگی با اوکراین در دومین سالگرد آغاز جنگ اوکراین وارد کی‌یف شدند.

جورجیا ملونی، جاستین ترودو و الکساندر دی کرو، نخست‌وزیران ایتالیا، کانادا و بلژیک به همراه اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا به کی‌یف سفر کردند.

حضور آن‌ها برای تاکید بر تعهد غرب در کمک به اوکراین حتی در شرایطی که این کشور از کمبود فزاینده تجهیزات نظامی رنج می‌برد، انجام می‌شود. 

کارشناسان می‌گویند که کمبود تجهیرات نظامی بر عملکرد ارتش اوکراین در میدان جنگ که مسکو در آن در حال دستیابی به دستاورد‌های ارضی است، تاثیر می‌گذارد.

انتظار می‌رود ملونی و ترودو در طول اقامت کوتاه خود با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پس از فرانسه و آلمان پیمان‌های امنیتی امضا کنند.

مسکو: نیرو‌های اوکراین ۱۰ کیلومتر از آودیوکا به عقب رانده شدند

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور از گروه نیرو‌های واحد مرکز در منطقه عملیات نظامی بازدید کرده است. 

شویگو گزارش‌های فرمانده این گروه و افسران ستاد را دریافت کرده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان عملیات روسیه برای تحت کنترل گرفتن آودیوکا، نیرو‌های اوکراینی بیش از ۱۰ کیلومتر (۶ مایل) از مواضع خود به عقب رانده شدند. 

در این بیانیه آمده است که نظامیان اوکراینی که در آودیوکا باقی مانده‌اند در تعداد زیادی تسلیم می‌شوند و حدود ۲۰۰ سرباز اسیر شده‌اند. 

آندری موردویچف، فرمانده گروه نیرو‌های مرکزی روسیه به شویگو گفت که یا وجود شکایات کی‌یف در مورد کمبود مهمات توپخانه‌ای، از شدت آتش توپخانه نیرو‌های مسلح اوکراین کاسته نشده است.

افزایش حضور نظامی ناتو در مرز بلاروس

ویکتور خرنین، وزیر دفاع بلاروس گفت: غرب در چهار سال گذشته تعداد نظامیان و تانک‌ها را در مرز‌های روسیه و بلاروس ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش داده است. 

او به‌عنوان نمونه از حضور نظامی در پابراد در لیتوانی (تاسیسات نظامی اصلی نیرو‌های مسلح لیتوانی)، واقع در ۱۵ کیلومتری (۹.۳ مایل) مرز با بلاروس نام برد. 

بودجه ۲۴۵ میلیون پوندی انگلیس جهت خرید مهمات برای اوکراین 

به گزارش رسانه‌های انگلیسی، لندن ۲۴۵ میلیون پوند به خرید مهمات برای اوکراین در سال ۲۰۲۵ اختصاص خواهد داد.

دولت این کشور اضافه کرد که این بودجه همچنین برای سازماندهی زنجیره‌های تامین برای تولید گلوله‌های توپخانه‌ای بسیار مورد نیاز برای کی‌یف استفاده خواهد شد.

تحریم کانادا علیه روسیه

ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا گفت که کشورش صادرات کالا‌هایی به روسیه را ممنوع کرده که می‌توان از آن‌ها برای ساخت سلاح استفاده کرد.

جولی گفت که کانادا تحریم‌های بیشتری را علیه ۱۰ فرد و ۱۵۳ نهاد اعمال می‌کند.

روسیه تولید موشک‌های مافوق صوت جدید را آغاز کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که مسکو تولید سری موشک‌های مافوق صوت جدید را آغاز کرده است که به گفته کارشناسان، رهگیری آن‌ها تقریبا غیرممکن است.

پوتین گفت علاوه بر موشک‌ها، شرکت‌های صنایع دفاعی روسیه در سال‌های اخیر تولید و عرضه سلاح‌های دیگر را چند برابر افزایش داده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *