مشکلات ۲ واحد تولیدی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان خوزستان رسیدگی شد

15:13 - 02 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۹۳۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مشکلات ۲ واحد تولیدی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان خوزستان رسیدگی شد
در یکصد و پنجاهمین جلسه ستاد پیگیری و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری خوزستان که با حضور رئیس کل دادگستری استان برگزار شد، به مشکلات حقوقی دو واحد تولیدی و دو طرح اقتصادی رسیدگی شد.

خبرگزاری میزان - علی دهقانی در جلسه ستاد پیگیری و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تکالیفی برای رفع مشکلات حقوقی واحد‌های تولیدی بر عهده دارد که عمل به این تکالیف مطابق با موازین قانونی است و نمی‌توان خارج از ضابطه دستوری صادر کرد. 

وی ادامه داد: فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی خارج از مبنای قانونی و ضوابط، قابل حمایت قانونی در این ستاد نیست و چنانچه با اجرای یک طرح، حقوق بیت‌المال در معرض تضعیف و خطر قرار گیرد، باید با دقت نظر بیشتری موضوع را مورد ببرسی قرار داد. 

دهقانی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری به درخواست ۱۴۱ شرکت و واحد تولیدی رسیدگی شده است، اظهار داشت: در این ستاد مسائل و مشکلات حقوقی در راستای رفع موانع بررسی می‌شود و ابهامات مرتفع می‌شود و چنانچه موضوع قابل رفع در این ستاد نباشد، به ستاد تسهیل استان و سایر مراجع ذی‌ربط ارجاع می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ فرصت اشتغال کارگران واحد‌های تولیدی، گفت: شرکت‌های تولیدی در توافقات خود با شرکت‌ها و ادارات دولتی مانند قرارداد اجاره زمین و ...، باید منافع کارگران را نیز در نظر بگیرند و با عمل به تعهدات خود، تصمیماتی اتخاذ کنند که موجب توقف تولید و بیکاری کارگران نشود. 

دهقانی افزود: شرکت‌های دولتی نیز در انعقاد تفاهم‌نامه‌های خود باید به حقوق بیت‌المال که در دست آن‌ها به صورت امانت است، احترام گذاشته و به درستی و با نگاه به توسعه پایدار، عمل کنند. 

وی افزود: در این جلسه به مشکلات حقوقی شهرک تخصصی خودرویی کاریانا به ظرفیت اشتغال‌زایی سه هزار نفر با شرکت توزیع نیروی برق اهواز، شرکت تخته فشرده آریانا به ظرفیت اشتغال‌زایی سیصد نفر با شرکت توسعه نیشکر دعبل خزایی، و نیز دو طرح اقتصادی با حضور مدیران کل و کارشناسان تعدادی از ادارات استان، رسیدگی و مصوبات لازم جهت پیگیری و رفع موانع این واحد‌های تولیدی تصویب شد. 

رئیس کل دادگستری استان خوزستان یادآور شد: هر اقدامی در راستای ایجاد رفع موانع تولید و توسعه اشتغال، موجب بهبود معیشت مردم، کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش امنیت در استان می‌شود و همه مسئولین استان باید به تکلیف خود در این مسئله مهم عمل کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *