رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۱۷ مشاور در محاکم اطفال و نوجوانان استان کردستان به قضات مشاوره می‌دهند

12:31 - 02 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۸۹۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۷ مشاور در محاکم اطفال و نوجوانان استان کردستان به قضات مشاوره می‌دهند
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان گفت: ۱۵ دفتر حمایت از اطفال و نوجوانان در حوزه‌های قضایی استان فعال و ۱۷ مشاور در محاکم اطفال و نوجوانان به قضات این شعب مشاوره می‌دهند. 

خبرگزاری میزان_ بهادر اسدی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان ضمن اشاره به برنامه‌های حوزه پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: ۲۰ کارگاه آموزشی در سطح استان برای دانش‌آموزان با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد.

وی گفت:  ۱۵ دفتر حمایت از اطفال و نوجوانان در حوزه‌های قضایی استان فعال و ۱۷ مشاور در محاکم اطفال و نوجوانان به قضات این شعب مشاوره می‌دهند. 

اسدی افزود: همچنین با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان مهارت‌های ارتباطی بدون خشونت و عوامل وقوع جرایم ناشی از خشونت و آسیب‌های آن به دانش‌آموزان آموزش داده شد.

وی با اشاره به سازش ۱۵.۷ درصد از زوجین متقاضی طلاق توافقی در شش ماهه نخست سال جاری، گفت: با راه‌اندازی سامانه مسیر در استان، پرونده‌های طلاق توافقی قبل از ارسال به شعبه از طریق این سامانه به مراکز مشاوره ارجاع می‌شوند تا با ارائه راهکار‌های روانشناختی به زوجین از تشکیل غیر ضروری پرونده در محاکم پیشگیری شود و زمینه ادامه زندگی مشترک بین طرفین فراهم شود.

اسدی از فعالیت ۱۰ مرکز مهر خانواده در استان جهت ملاقات فرزندان طلاق با والدین خود در محیطی امن و آرام خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری ۱۰۰۰ مورد ملاقات در این مراکز انجام شده است. همچنین کارگاه‌های والدگری مثبت توسط مدیران این مراکز برای فرزندان طلاق برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ۳ جلسه شورای پیشگیری از جرم استان و ۱۷ جلسه شورای پیشگیری از جرم شهرستان‌های تابعه، افزود: جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم با حضور دستگاه‌های مرتبط استان به منظور هماهنگی در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های استانی پیشگیری از وقوع جرم، تشویق نوآوری‌های منطقه‌ای، مدیریت پیشگیری از وقوع جرم با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و ایجاد تحرک و پویایی در استان برگزار می‌شود.

اسدی بر تقویت اطلاع‌رسانی و ارتقای آگاهی‌های عمومی تاکید کرد و افزود: در حوزه اطلاع‌رسانی در سال جاری یک تیزر، دو موشن گرافیک و یک مستند کوتاه با محتوای پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی در این معاونت تهیه و منتشر شده است.

وی همچنین از تهیه و ارسال ۲۵ عنوان پیامک پیشگیرانه برای ۳۳۰۰۰۰ نفر از شهروندان استان و انتشار ۲۴ طرح و پیام پیشگیرانه از طریق نصب بنر در معابر شهری و زیرساخت‌های تبلیغات محیطی استان خبر داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *