رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لزوم تقویت شورا‌های حل اختلاف و واحد‌های مددکاری کلانتری‌ها برای ختم دعاوی به صلح و سازش

11:28 - 02 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۸۸۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
لزوم تقویت شورا‌های حل اختلاف و واحد‌های مددکاری کلانتری‌ها برای ختم دعاوی به صلح و سازش
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در آیین معارفه دادستان نقده بر تقویت شورا‌های حل اختلاف، هسته‌های جهادی بخشایش و واحد‌های مددکاری کلانتری‌ها برای ختم دعاوی به صلح و سازش تاکید کرد.

خبرگزاری میزان -صبح روز چهارشنبه ۲ اسفند ماه طی آیینی با حضور عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از معاونین قضایی مرکز استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی نقده دادستان جدید این شهرستان معرفی شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این آیین با تبریک میلاد علی اکبر و روز جوان و نیز ولادت باسعادت صاحب عصر و زمان، مهدی موعود (ع) و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) بیان داشت: امنیت، آرامش، اقتدار و عزت کشور در سایه مجاهدت‌های خاموش سربازان گمنام امام زمان (عج) است.

عتباتی در ادامه به اهمیت جایگاه دادستانی به عنوان مدعی‌العموم پرداخت و گفت: جایگاه دادستانی به عنوان مدعی‌العموم بسیار خطیر و حساس و در عین حال تاثیرگذار و ارزشمند و دادستان مبسوط الید در صیانت از حقوق مردم و بیت المال است.

رئیس کل دادگستری استان افزود: کارگزار نظام مقدس جمهوری اسلامی باید خود را قائم به ملت و مردم بداند که اگر خدمت به مردم نباشد جایگاه و پست ارزشی ندارد و می‌بایست با همکاری و تعامل کامل با مجموعه‌های قضایی و اجرایی زمینه‌های خدمت به مردم را فراهم کرد.

عتباتی به دادستان نقده تاکید کرد: در راستای لبیک عملی به فرمان مقام معظم رهبری از ظرفیت دستگاه قضایی برای کمک به برنامه‌های دولت و حمایت از تولید و صیانت و حفاظت از حقوق عامه و بیت المال بهره ببرید و با ظرفیت شناسی، از ظرفیت موجود همچون روحانیت، ائمه جمعه و جماعات، بسیج و سپاه، در رفع مشکلات مردم به دست خودشان بهره ببرید.

وی همچنین به تقویت شورا‌های حل اختلاف، هسته‌های جهادی بخشایش و واحد‌های مددکاری کلانتری‌ها برای ختم دعاوی به صلح و سازش و مدیریت ورود تاکید و گفت باید با حساس شدن به موضوعات، از تشکیل بستر جرم پیشگیری کرد.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه یکی از مسیر‌های تامین کننده آب دریاچه ارومیه در نقده واقع شده از دادستان خواست حتماً این مسیر را مورد توجه ویژه قرار دهد تا هدف از طرح احیاء دریاچه ارومیه محقق شود.

عتباتی در پایان با تاکید بر اینکه مردم نباید دغدغه امنیت داشته باشند به دادستان نقده دستور داد تا اصلی‌ترین اولویت کاری وی تعیین تکلیف سه پرونده مهم و کثیر الشاکی این شهرستان باشد و همچنین نباید به گردن‌کشان و اشرار اجازه شرارت دهد چرا که امنیت خط قرمز دستگاه قضایی است و می‌بایست مجموعه‌های تامین کننده امنیت برای تامین آن با هماهنگی کامل با دادستانی افراد شرور را شناسایی، رصد و اقدامات آن‌ها را گزارش نمایند و برخورد‌ها نیز از ابتدا تا انتها بازدارنده باشد.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این مراسم گفت: رسیدگی به تظلمات مردم یکی از وظایف ذاتی دستگاه قضایی است و باید رسیدگی عادلانه در تمامی فرآیند‌های دادرسی از جمله جمع آوری ادله به صورت دقیق با ظرافت‌های قضایی و توجه به دفاعیات متهم مدنظر باشد.

وی از فرماندار و اعضای شورا‌های اداری و تامین نقده نیز خواست با توجه به اینکه امروزه  کشف جرایم مستلزم یک روند علمی بوده و نیازمند تجهیزات نوین و زیرساخت‌های لازم است در اختصاص بودجه به این موارد توجه ویژه داشته باشند.

حجت‌الاسلام فصیح نیا امام جمعه نقده به عنوان یکی از سخنرانان جلسه به اهمیت قضا و قضاوت در شرع و قانون پرداخت و گفت که حق مداری یکی از ویژگی‌های بارز حضرت علی (ع) می‌باشد و قضاوت و ادای حقوق جامعه اسلامی یکی از شئونات امامت است و کسی که قاضی می‌شود ایثار می‌کند.

نوبخت فرماندار نقده نیز با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: همدلی و انسجام خوبی در بین اعضای شورای تامین شهرستان وجود دارد و امید است با ورود دادستان جدید این اتحاد ادامه یافته و با حمایت دستگاه قضایی شاهد انتخاباتی پر شور و بدور از هرگونه تخلفی باشیم.

در ابتدای این مراسم بنیادپور رئیس دادگستری نقده ضمن خوشامدگویی به ارائه گزارشی از وضعیت قضایی  پرداخت و در پایان با اهدای حکم طالبی، وی به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی شد و با ارائه برنامه‌ها توسط دادستان جدید این آیین خاتمه یافت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *