رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: دستگاه قضایی از آرای مردم صیانت می‌کند

16:41 - 29 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۴۷۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: دستگاه قضایی از آرای مردم صیانت می‌کند
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: تلاش بر این خواهد بود که یک رقابت سالم و در نهایت امنیت و با مشارکت حداکثری اتفاق بیافتد و برای این امر فصل الخطاب قانون است.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در گردهمایی داوطلبین نمایندگی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات یکی از موفقیت‌ها و دستاورد‌های ارزشمند نظام اسلامی که آیینه تمام‌ نما از مردم سالاری دینی و دموکراسی واقعی است که باید به نحو شایسته تبیین کرد. 

عتباتی ادامه داد: این گردهمایی هم به منظور تجلیل از شما که به عنوان قشر نقش آفرین در یک امر بسیار خطیر و مهم شده‌اید و هم برای ارائه و مروز موضوعات و الزامات کار تشکیل شده است. 

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به جایگاه مجلس شورای اسلامی به عنوان مهمترین نهاد تقنینی و نظارتی: گفت هرچقدر این قوه قوی و اثر بخش باشد موتور محرکه‌ای برای سایر قوا با تصویب قوانین بروز و نظارت‌های دقیق برای سایر قوا می‌باشد.

وی افزود: در انتخابات ۴ عنصر مهم مقامات اجرایی، مقامات نظارتی، انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان یک فرایندی را تشکیل می‌دهند که خروجی آن نتیجه قانونی انتخابات است.

رئیس شورای قضایی استان اظهار داشت: دستگاه قضایی پا به پای سایر مجموعه‌ها اقدامات خیلی خوبی در جهت صیانت از آرای مردم انجام داده است از جمله تشکیل جلسات ستاد‌های پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در تمامی شهرستان‌ها و مرکز استان به صورت مرتب و منظم که مصوبات خوبی در راستای تحقق ۴ راهبرد مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت که مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند تصویب کرده است همچنین در تمامی شهرستان‌ها شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی پیش‌بینی شده است.

عتباتی تاکید کرد: تلاش بر این خواهد بود که یک رقابت سالم و در نهایت امنیت و با مشارکت حداکثری اتفاق بیافتد و برای این امر فصل الخطاب قانون است.

وی با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی استان برای پیشگیری و برخورد قاطع با جرایم و تخلفات انتخاباتی در سطح استان گفت: دستگاه قضای برای موضوعات برنامه دارد، از جمله در بحث ورود پول‌های کثیف و حمایت‌های غیرقانونی بعضی از مجموعه ها، به طور مثال شهرستان ارومیه بلوک بندی شده است و هر بخش و بلوک به یک مقام قضایی با تمام اختیارات قانونی سپرده شده است تا فرآیند‌های تبلیغاتی به صورت دقیق بررسی و هرآیینه تخلف، جرم و نارضایتی گزارش شد و نیاز به اقدام قضایی بود فی المجلس ورود و دستورات لازم را صادر کند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به اجرایی شدن قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی گفت: ابزار اصلی برای تحقق یک انتخابات سالم قانون است و قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی که یک قانون بسیار مترقی و ارزشمند است و در سال ۹۸ به تصویب رسیده، امسال برای اولین بار در این انتخابات اجرایی شده و لازم الاجرا است و محدودیت‌های خیلی جدی و ضمانت اجرا‌های خیلی قوی دارد و این شفافیت انتخاباتی و تامین بخش قابل توجهی از سلامت انتخابات را تضمین می‌کند و همه باید به آن تمکین کنند.

عتباتی ادامه داد: دستگاه قضایی در کنار شما است، هر جا احساس کردید تخلفی از ناحیه هر مقام و شخصی در هر جایگاهی اعم از رسمی و غیر رسمی صورت می‌پذیرد، مستند و مستدل گزارش کنند چرا که افتخار و هنر ما این است که یک انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری در یک فضای سالم رقابتی و در فضای امن با نهایت قانونمندی برگزار کنیم تا همه پیروز انتخابات باشیم.

عتباتی در پایان خطاب به کاندیدا‌ها اظهار داشت: کاندیدا‌ها باید در رفتار، گفتار، اظهارنظر‌ها و کردار بیشتر از همه پای بند قانون باشند و ظرفیت ها، توانمدی‌ها و رزومه کاری خود را ارائه و تبلیغ کنند و از تخریب و تهمت به دیگران و تخریب اموال عمومی اجتناب کنند و قانون انتخابات را مروری کنند و قوانین و الزامات قانونی را رعایت کنند که اگر نکنند مرتکب جرم شده‌اند.

لازم به ذکر است در این نشست متن تعدادی از مواد قوانین انتخاباتی که باید توسط کاندیدا‌ها رعایت شود توسط عتباتی قرائت و توضیحات مبسوطی از سوی وی ارائه شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *