کارشناسان حقوق بشری: حمله رژیم صهیونیستی رفح را به قبرستان تبدیل می‌کند

8:52 - 02 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۸۴۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کارشناسان حقوق بشری: حمله رژیم صهیونیستی رفح را به قبرستان تبدیل می‌کند
کارشناسان برجسته حقوق بشری هشدار دادند که حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح پیامدهای مرگ‌باری خواهد داشت.

خبرگزاری میزان – کارشناسان برجسته حقوق بشری هشدار می‌دهند که حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب غزه، این شهر را به یک قبرستان تبدیل می‌کند.

به گزارش میدل ایست آی، روسای سازمان‌های بشردوستانه و حقوق بشری درباره پیامد‌های حمله رژیم صهیونیستی به رفح، به‌عنوان آخرین پناهگاه بیش از ۱.۵ میلیون آواره فلسطینی هشدار دادند.

مدیر پزشکان بدون مرز در این رابطه اظهار کرد: پیامد‌های یک حمله تمام‌عیار به رفح واقعا غیرقابل تصور است؛ حمله به شهری که آوارگان در آن نمی‌توانند از خود در برابر سرما محافظت کنند، رفح را به یک قبرستان تبدیل می‌کند.

وی هشدار داد: حمله قریب‌الوقوع اسرائیل به رفح، جایی که ۱.۵ میلیون فلسطینی در شرایط نامناسبی پناه گرفته‌اند، می‌تواند وضعیت وخیم بشردوستانه را در منطقه ویران شده از جنگ تشدید کند.

به گفته این مقام سازمان پزشکان بدون مرز، نوزادان حتی قبل از اینکه راه رفتن را یاد بگیرند، پاهایشان قطع می‌شود و زنان باردار در چادر‌ها در کنار خیابان‌ها زایمان می‌کنند.

مدیر منطقه‌ای آکسفام نیز با تاکید بر اینکه ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه از سوی رژیم صهیونیستی استفاده از گرسنگی به‌عنوان سلاح جنگی است، اظهار کرد: این روند باید خاتمه یابد.

رئیس سازمان بین‌المللی پناهندگان نیز تصریح کرد: منطقه تحت محاصره غزه در مسیر قحطی شدید به سرعت حرکت می‌کند.

وی گفت: اسرائیل حکم موقت دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) را زیر پا می‌گذارد؛ لاهه باید روند جلوگیری از ورود و ارسال کمک‌ها به غزه و بهبود وضعیت انسانی را متوقف کند و همچنین اقدام‌هایی را در حد توان خود برای جلوگیری از اقدام‌های نسل‌کشی در غزه انجام دهد.

از سوی دیگر، برنامه جهانی غذا هشدار داد که کمبود نگران‌کننده غذا، سوء‌تغذیه افسارگسیخته و گسترش سریع بیماری می‌تواند منجر به انفجار در تعداد مرگ‌ومیر کودکان در غزه شود؛ براساس گزارش سازمان حقوق بشری یورو-مد یک دختر هشت ساله فلسطینی بر اثر کم آبی و گرسنگی در شهر غزه جان خود را از دست داد.

این شرایط در غزه در حالی رقم می‌خورد که آمریکا قطعنامه پیشنهادی الجزایر برای برقراری آتش بس فوری در غزه را وتو کرد؛ این چهارمین بار از ماه اکتبر، زمان آغاز حمله رژیم صهیونیستی به غزه است که آمریکا از حق وتو برای حمایت از جنایت‌کاری رژیم صهیونیستی استفاده می‌کند.

آمریکا در عین حال، قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه کرده که مدعی برقراری آتش‌بس در غزه است؛ البته این قطعنامه با در نظر گرفتن حمله تمام‌عیار رژیم صهیونیستی به رفح تدوین شده است.

کارشناسان حقوق بشری تاکید دارند که این قطعنامه طرح سرکوب و چراغ سبز برای حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح در آینده است.

آن‌ها همچنین با اشاره به اینکه نوار غزه بر اثر حملات هوایی نابود شده و تقریبا ۸۵ درصد فلسطینی‌های این منطقه از خانه‌های خود آواره شده‌اند، تصریح کردند: شنیدن این موضوع از سوی دولت آمریکا برای بسیار نگران‌کننده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *