ترکیه در کشتی آزاد هم قهرمان اروپا شد/ آکگول پیروز جدال حساس و حیثیتی

8:33 - 30 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۵۲۸
ترکیه در کشتی آزاد هم قهرمان اروپا شد/ آکگول پیروز جدال حساس و حیثیتی
مسابقات کشتی آزاد قهرمانی اروپا در بخارست رومانی، با قهرمانی تیم ترکیه به پایان رسید.

خبرگزاری میزان - رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی اروپا روز‌های ۲۷ تا ۲۹ بهمن ماه در شهر بخارست رومانی برگزار شد و در پایان تیم ترکیه بعنوان قهرمانی دست یافت. این قهرمانی در حالی بدست آمد که ترک‌ها در کشتی فرنگی نیز عنوان قهرمانی را از آن خود کرده بودند.

در رده بندی تیمی مسابقات کشتی آزاد اروپا تیم ترکیه با کسب ۱۴۰ امتیاز اول شد و تیم‌های گرجستان و آذربایجان به ترتیب با ۱۳۰ و ۱۲۲ امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند.

فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی اروپا در بخارست امسال نیز مانند تمام فینال‌های قبلی بین طا‌ها آکگول (ترکیه) و گنو پتریاشویلی (گرجستان) به پایان رسید. آکگول به اندازه کافی قوی بود تا بتواند رقیب گرج را شکست دهد و یک عنوان اروپایی دیگر کسب کند.

پتریاشویلی امسال نزدیک بود آکگول را شکست دهد، اما این مهم رخ نداد. آکگول پس از پیروزی ۵ بر ۴ در وزن ۱۲۵ کیلوگرم رکورد مدال‌های طلای اروپایی خود را به عدد ۱۱ رساند. او ۱۱ مدال طلای اروپا را در ۱۲ سال به دست آورده است و در حال حاضر موفق‌ترین کشتی‌گیر آزاد در تاریخ اروپا است.

رکورد بیشترین عناوین اروپایی به طور مشترک با ۱۲ عنوان در اختیار الکساندر کارلین و رضا کایالپ (ترکیه) است. هم تیمی ترک آکگول در کشتی فرنگی، کایالپ این فرصت را داشت تا این رکورد را در بخارست بشکند، اما در فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم مقابل سرگئی سمنوف شکست خورد.

آکگول ضمن ابراز خرسندی از پیروزی به دست‌آمده، گفت: این یازدهمین طلای اروپایی من است که یک رکورد محسوب می‌شود. برای این تورنمنت به خوبی آماده شدم و مانند تمرین است، زیرا ما برای المپیک پاریس آماده می‌شویم.

قبل از فینال، آکگول در سه مبارزه خود با برتری پیروز شد و آنقدر مسلط بود که دو مبارزه او قبل از استراحت به پایان رسید در حالی که نیمه نهایی قبل از زمان مقرر به پایان رسید. آکگول مایل است این عملکرد را در مسابقات آتی، به ویژه المپیک، تکرار کند.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۳۴ سال سن دارد و انرژی‌اش مثل کشتی‌گیران جوان نیست، تاکید کرد: بیشتر تمرینات آماده‌سازی و وزنه‌برداری را انجام می‌دهد، کشتی‌گیر فنی و در عین حال سرسختی است.

آکگول افزود: تیم ما بعد از ۳۱ سال عنوان تیمی را در رشته آزاد کسب کرد و این نیز موفقیت بزرگی است، زیرا رشته آزاد بسیار دشوار است و مدعیان بسیاری به مسابقات می‌آیند. من کاپیتان هستم بنابراین خوشحالم، آخرین دیدار من مقابل گرجستان نیز مهم بود، زیرا اگر من برنده می‌شدم، ترکیه قهرمان می‌شد و اگر پتریاشویلی برنده می‌شد، گرجستان عنوان تیم را به دست می‌آورد.

نتایج دیدار‌های فینال ۵ وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی اروپا به شرح زیر است:

وزن ۶۱ کیلوگرم:

عباس گاژی ماگومدوف (روسیه) ۷ - زلیم‌خان آباکاروف (آلبانی) ۴

وزن ۷۴ کیلوگرم:

سونر دمیرتاش (ترکیه) صفر - تایمراز سالکازانوف (اسلواکی) ۵

وزن ۸۶ کیلوگرم:

مایلس آمینه (سن‌مارینو) صفر - دارن کوروگلیف (یونان) ۲

وزن ۹۲ کیلوگرم:

فیض‌الله آکتورک (ترکیه) ۸ - بوریس ماکوئف (اسلواکی) صفر

وزن ۱۲۵ کیلوگرم:

طا‌ها آکگول (ترکیه) ۵ - گنو پتریاشویلی (گرجستان) ۲

در پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی اروپا تیم ترکیه با کسب ۲ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز و مجموع ۱۴۰ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید، گرجستان با یک طلا، ۲ نقره و ۳ برنز و مجموع ۱۳۰ امتیاز دوم شد و آذربایجان با یک نقره و ۶ مدال برنز و مجموع ۱۲۲ امتیاز به عنوان سوم رسید.

اسامی نفرات برتر این رقابت‌ها به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- آرسن هاراتونیان (ارمنستان) ۲- موهامت کاراووش (ترکیه) ۳- روبرتی دینگاشویلی (گرجستان) و اسلام بازارگانوف (آذربایجان)

۶۵ کیلوگرم: ۱- اسلام دودایف (آلبانی) ۲- گادجی مراد رشیداف (روسیه) ۳- آندره کلارک (آلمان) و علی رحیم زادا (آذربایجان)

۷۰ کیلوگرم: ۱- آرمان آندرسیان (ارمنستان) ۲- آکاکی کمرتالیدزه (گرجستان) ۳- رمضان رمضان اف (بلغارستان) و اسماعیل موسوکایف (مجارستان)

۷۹ کیلوگرم: ۱- احمد عثمان اف (روسیه) ۲- ماگومدحبیب کادیماگمدوف (بلاروس) ۳- آوتاندیل کنتچادزه (گرجستان) و فرانک چامیزو (ایتالیا)

۹۷ کیلوگرم: ۱- گیوی ماتچراشویلی (گرجستان) ۲- ماگومدخان ماگومدوف (آذربایجان) ۳- ابراهیم جیفتجی (ترکیه) و ولادیسلاو بایتسایف (مجارستان)

۶۱ کیلوگرم: ۱- عباس گادجی ماگمدوف (روسیه) ۲– زلیم خان آباکاروف (آلبانی) ۳- نورالدین نوروزوف (آذربایجان) و مظلوم مظلومیان (ارمنستان)

۷۴ کیلوگرم: ۱- تایموراز سالکازانوف (اسلواکی) – ۲- سنور دمیرتاش (ترکیه) ۳- توران بایراموف (آذربایجان) و امام گانیشوف (روسیه)

۸۶ کیلوگرم: ۱- داورن کوراگلیف (یونان) ۲- مایلز ناظم امینه (سن مارینو) ۳- عثمان گوجن (ترکیه) و آرسنی ژیویف (آذربایجان)

۹۲ کیلوگرم: ۱- فیض اله آکتورک (ترکیه) ۲- بوریس ماکویف (اسلواکی) ۳- میریانی مایسورادزه گرجستان) و ماگومد کوربانوف (روسیه)

۱۲۵ کیلوگرم: ۱- طا‌ها آکگول (ترکیه) ۲- گنو پتریاشویلی (گرجستان) ۳- گئورگی مشویلدیشویلی (آذربایجان) و آلن خوبولوف (بلاروس)

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *