گفت‌وگو|

فنونی‌زاده: پرسپولیس باید باخت به آلومینیوم را فراموش کند/ ترابی این اواخر فقط کاشته می‌زند

0:45 - 30 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۴۱۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
فنونی‌زاده: پرسپولیس باید باخت به آلومینیوم را فراموش کند/ ترابی این اواخر فقط کاشته می‌زند
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: امیدوارم بازیکنان و اعضای کادرفنی باخت به آلومینیوم را فراموش کنند و بتوانند ۳ امتیاز خانگی دیدار با تراکتور را به دست آورند.

مرتضی فنونی‌زاده‌ در گفت‌وگو با میزان، درباره شکست تیم فوتبال پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک در هفته شانزدهم لیگ برتر اظهار داشت: ترکیبی را که اوسمار یا دستیارانش برابر آلومینیوم در زمین قرار دادند، مشخص شد که نمی‌توانند از عهده کار در تیم بزرگ پرسپولیس بربیایند. در زمان سرمربیگری یحیی گل‌محمدی، پرسپولیس حداقل مالکیت توپ را در اختیار داشت، اما الان این بازی مالکانه را بدون خلق موقعیت از دست داده است.

وی افزود: نمی‌دانم چرا مدافعان‌مان اینقدر پاس به عقب می‌دهند؟ در دهه ۶۰-۷۰ وقتی مدافعان توپ را به دروازه‌بان می‌دادند، تماشاگران ما را هو می‌کردند. مگر مجبور هستند که اینقدر به بیرانوند پاس بدهند؟ با شرایطی که تیم دارد، بهتر است کادرفنی تغییر سیستم بدهد و دفاعی بازی کند. به نظرم سیستم ۳-۵-۲ بگذارد و با حضور علی نعمتی و دانیال اسماعیلی‌فر از کنار‌ه‌ها بهتر می‌تواند موقعیت گل ایجاد کند. عیسی آل‌کثیر و شهاب زاهدی هم می‌توانند در این سیستم به خوبی برای تیم گلزنی کنند.

*پرسپولیس مقابل تیم‌های خوب، بهتر فوتبال بازی می‌کند

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا اوسمار می‌تواند در پرسپولیس موفق باشد، عنوان کرد: به رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام کردیم که اسکوچیچ را بیاورد و رایزنی کند که با تیم امید کرواسی فسخ کند و به پرسپولیس بیاید. درویش می‌گوید از نظر مالی سرمربیگری اوسمار در تیم به باشگاه کمک کرده است، اما باید بداند که هواداران نتیجه‌گیری تیم‌شان را می‌خواهند.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در مورد دیدار این تیم مقابل تراکتور در هفه هفدهم گفت: بازی با تراکتور دیدار مهمی است؛ تجربه نشان داده پرسپولیس مقابل تیم‌های خوب، بهتر فوتبال بازی می‌کند. امیدوارم بازیکنان و اعضای کادرفنی خودشان را برای بازی آینده به خوبی آماده کنند و بتوانند ۳ امتیاز خانگی را به دست آورند. البته بعد از بازی سخت مقابل تراکتور در هفته‌های بعد هم بازی‌های سختی با تیم‌های ذوب‌آهن، فولاد خوزستان و استقلال خواهند داشت. باید برای ادامه مسابقات لیگ برتر و جام حذفی، باخت به آلومینیوم را فراموش کنند و به دنبال شاد کردن هواداران باشند.

*صادقی فقط در چند بازی ابتدای فصل عملکرد خوبی داشت

فنونی‌زاده در باره عدم حضور یک هافبک بازی‌ساز در میانه میدان برای ایجاد فرصت برای مهاجمان خاطرنشان کرد: مهدی ترابی در این اواخر فقط کاشته می‌زند و اصلاً در کار‌های تیمی و دفاعی آنچنان کارآیی ندارد. هرگاه در پست وینگر بازی می‌کند، چون روحیه جنگندگی ندارد زیاد موفق نیست. در نتیجه بهتر است در میانه میدان به کار گرفته شود تا مهاجمان را تغذیه کند، چون یک مقابل یک را خوب برمی‌دارد و پشت مهاجم عملکرد بهتری خواهد داشت. البته از سعید صادقی هم بیشتر از این‌ها انتظار می‌رفت، اما فقط در چند بازی ابتدای فصل عملکرد خوبی داشت.

انتهای پیام/


برچسب ها: پرسپولیس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *