گفت‌وگو|

مراغه‌چیان: فقط حاشیه‌ استقلال را از قهرمانی دور می‌کند/ اختلافات خطیر و نکونام باید داخل خانواده حل شود

0:50 - 29 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۲۶۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مراغه‌چیان: فقط حاشیه‌ استقلال را از قهرمانی دور می‌کند/ اختلافات خطیر و نکونام باید داخل خانواده حل شود
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال ۷۰ درصد شانس قهرمانی دارد، مگر اینکه مسائل حاشیه‌ای پیش بیاید که قهرمانی را از دست بدهد.

سعید مراغه‌چیان در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم فوتبال استقلال در هفته شانزدهم مقابل صنعت نفت آبادان، گفت: مسابقات لیگ برتر مجدداً شروع شد و مهم پیروزی در دیدار نخست نیم فصل دوم بود که استقلال به آن دست یافت. در برخی از اوقات بازی که حریف دفاعی بازی می‌کند، شوت زدن هم می‌تواند راهگشا باشد که مهدی‌پور شوت محکمی به سمت دروازه نفت زد و گل زیبایی به ثمر رساند. البته بعد از وقفه‌ای بلندمدت در جریان مسابقات لیگ برتر، بازی‌ها از سر گرفته شده و مدتی طول می‌کشد تا دوباره بازیکنان در شرایط مسابقه قرار بگیرند و به آمادگی کامل برسند. همچنین باید نفرات جدید جذب شده با سایر بازیکنان هماهنگ شوند و در ترکیب جا بیفتند.  

وی افزود: استقلال در ۱۶ بازی فقط ۹ گل خورده، تمامی بازی‌های خانگی‌اش را با پیروزی به پایان رسانده است. باید این روند پیروزی‌ها ادامه پیدا کند تا استقلال فاصله خودش را با سایر مدعیان نظیر پرسپولیس و سپاهان بیشتر کند. به نظرم استقلال ۷۰ درصد شانس قهرمانی دارد، مگر اینکه مسائل حاشیه‌ای پیش بیاید که قهرمانی را از دست بدهد.

*اختلافات خطیر و نکونام نباید به بیرون درز پیدا می‌کرد

کارشناس فوتبال درباره بازیکنان جذب‎شده استقلال در نیم فصل یادآور شد: سیلوا که چند فصل در استقلال حضور داشت و مهره دفاعی قابل اتکایی است. فخرالدینی هم به جای یامگا وارد تیم شد و بازیکن خوبی است که می‌تواند تأثیرگذار باشد. همچنین تیم به یک هافبک بازی‌ساز نیاز داشت که ماشاریپوف اضافه شده و قطعاً با تکنیکش تیم را راه خواهد انداخت. در خط حمله نیز اگر یک فوروارد تکنیکی حضور داشته باشد، تیم می‌تواند از توانایی تکنیکی آن مهاجم استفاده کند. چون ارسلان مطهری از تیم جدا شد، اما بلانکو و آرمان رمضانی در سرزنی موفق هستند.

پیشکسوت فوتبال در مورد اختلافات مدیرعامل باشگاه و سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: باید همه اعضای یک مجموعه با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند، تمامی مشکلات مدیریت و کادر فنی بین خودشان حل شود و بیرون از تیم درز نکند تا اتحادشان حفظ شود. چون در آینده این مسائل به تیم ضربه می‌زند و بهتر است هر چه زودتر این مشکلات و اختلافات درون خانواده حل شود. وقتی اختلاف در تیم وجود داشته باشد تیم افول می‌کند. قبل از انقلاب، تیم فوتبال تاج بازی‌های ابتدایی فصل در صدر جدول قرار داشت، اما با اختلاف دو بازیکن، تیم چند بازی را باخت و به رتبه چهارم جدول سقوط کرد.

*میانگین سنی بالای تیم ملی به آینده فوتبال ایران ضربه جبران‌ناپذیری وارد می‌کند

مراغه‌چیان در پایان درباره بالا بودن میانگین سنی تیم ملی ایران و ناکامی در جام ملت‌های آسیا، خاطرنشان کرد: مشکل میانگین سنی تیم ملی به تمامی مجموعه و آینده فوتبال ایران ضربه جبران‌ناپذیری وارد می‌کند. در رقابت‌های جام جهانی و جام ملت‌های آسیا تیم پیری داشتیم و این مشکل به خاطر این است که باشگاه‌ها روی تیم‌های پایه‌ای خودشان سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. برای رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۶ هم این مشکل هنوز پابرجاست و حتماً امیر قلعه‌نویی باید به بازیکنان جوان میدان بدهد تا برای این مسابقات مهم جام جهانی آماده شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *