رئیس کل دادگستری استان قزوین: نامزد‌های انتخابات موظف هستند بر ستاد‌های خود نظارت داشته باشند

11:20 - 28 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۲۳۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان قزوین: نامزد‌های انتخابات موظف هستند بر ستاد‌های خود نظارت داشته باشند
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: نامزد‌ها موظف هستند بر ستاد‌های خود نظارت داشته باشند و اگر از سوی اعضای ستاد تخلفی صورت بگیرد خود نامزد‌ها هم به لحاظ قانونی در تخلف شریک هستند.

خبرگزاری میزان_ علی شعبانی در همایش رعایت اخلاق و قانون در تبلیغات انتخاباتی که با حضور معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور برگزار شد؛ ضمن تاکید بر رعایت قانون در ایام برگزاری انتخابات گفت: در راستای مقابله با تخلفات انتخاباتی شعب ویژه در محاکم قضایی استان ایجاد شده است تا با تخلفات انتخاباتی برخورد کند.

وی افزود: بر اساس قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۳۹۸ باید تمام هزینه‌های انتخاباتی شفاف باشد و از میان اشخاص حقوقی فقط احزاب دارای مجوز می‌توانند به نامزد‌های انتخاباتی کمک مالی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: نامزد‌ها موظف هستند بر ستاد‌های خود نظارت داشته باشند و اگر از سوی اعضای ستاد تخلفی صورت بگیرد، خود نامزد‌ها هم به لحاظ قانونی در تخلف شریک هستند.

گفتنی است؛ همایش رعایت اخلاق و قانون در تبلیغات انتخاباتی با حضور معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور، امام جمعه، استاندار، رئیس ستاد انتخابات، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان قزوین و جمعی از مدیران متولی برگزاری انتخابات و نامزد‌های انتخاباتی استان در سالن دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

نامزد‌های انتخاباتی در انتشار محتوا‌های تبلیغاتی خود قوانین جدید را در نظر بگیرند

حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در این همایش گفت: نامزد‌های انتخاباتی ضمن پرهیز از تخریب یکدیگر باید در انتشار محتوا‌های تبلیغاتی خود قوانین جدید را در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: نامزد‌های انتخاباتی بدون اجازه مالک حق تبلیغات در ملک شخصی افراد را ندارند و تنها می‌توانند در ستاد تبلیغاتی خود و یا مکان مورد تایید با دریافت مجوز تجمع کنند و استفاده از بلندگو هم فقط در ستاد انتخاباتی مجاز است.

رجبی تصریح کرد: راه اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی ممنوع بود و نامزد‌های انتخاباتی اجازه برگزاری آن را ندارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌کنیم در راستای کاهش جمعیت کیفری در کشور، مطلوب است نمایندگان مجلس شورای اسلامی از محرومیت‌های اجتماعی و مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند تا آسیب‌های ناشی از اجرای مجازات‌هایی از قبیل حبس در جامعه کاهش یابد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *