حمله موشکی یمن به کشتی انگلیسی در دریای سرخ

10:10 - 28 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۲۱۲
حمله موشکی یمن به کشتی انگلیسی در دریای سرخ
مقام نظامی یمن اعلام کرد که که ارتش این کشور یک کشتی نفتی انگلیسی را در دریای سرخ با تعدادی موشک هدف قرار داد.

خبرگزاری میزان - یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از حمله موشکی ارتش این کشور به یک کشتی انگلیسی در دریای سرخ خبر داد.

سریع در بیانیه‌ای گفت: نیروی دریایی ارتش یمن با تعداد زیادی موشک مناسب دریایی یک کشتی نفتی انگلیسی (با نام پولوکس) را در دریای سرخ هدف قرار داده و حملات دقیق و مستقیم بود.

وی تاکید کرد: نیرو‌های مسلح یمن به عملیات نظامی خود ادامه می‌دهند و تا زمانی که آتش‌بس حاصل شود و محاصره نوار غزه لغو شود کشتی‌رانی اسرائیل را در دریای سرخ و عرب هدف قرار می‌دهند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، اظهار کرد: ارتش یمن از اجرای و گسترش عملیات نظامی خود در دفاع از یمن و در تایید تداوم همبستگی عملی با مردم فلسطین دریغ نخواهند کرد. 

 

 

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پیشتر نیز از حمله موشکی ارتش این کشور به یک کشتی آمریکایی خبر داده بود.

براساس بیانیه سریع، کشتی آمریکایی استار آیریس هدف حمله موشکی قرار گرفته بود.

در پی آغاز جنگ غزه، ارتش یمن در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی و در حمایت از فلسطین عملیاتی را علیه کشتی‌های این رژیم و کشتی‌هایی که عازم بنادر اراضی اشغالی هستند، آغاز کرده است.

ارتش یمن تاکید کرده که این حملات تا زمان توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه ادامه خواهد داشت.

در حالی که هداف این عملیات، کشتی‌های رژیم صهیونیستی است، اما آمریکا و انگلیس در هفته‌های اخیر با مطرح کردن ادعای بی‌اساس محافظت از امنیت دریانوردی در دریای سرخ، تجاوزاتی را علیه یمن انجام داده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *