رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حمله موشکی یمن به کشتی آمریکایی در دریای سرخ

11:38 - 23 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۴۵۱
حمله موشکی یمن به کشتی آمریکایی در دریای سرخ
نیروی دریایی ارتش یمن کشتی آمریکایی استار آیریس را در دریای سرخ هدف حمله موشکی قرار داد.

خبرگزاری میزان - یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از حمله موشکی ارتش این کشور به یک کشتی آمریکایی خبر داد.

سریع در بیانیه‌ای، گفت: نیروی دریایی ارتش یمن کشتی آمریکایی استار آیریس را در دریای سرخ با تعدادی موشک مناسب هدف قرار دادند و این حملات دقیق و مستقیم بود. 

وی تاکید کرد نیرو‌های مسلح یمن به دلیل وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی خود تا پایان تجاوز و رفع محاصره مردم فلسطین در نوار غزه، به اجرای تصمیم برای جلوگیری از دریانوردی اسرائیل یا کشتی‌هایی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی در دریای سرخ و عرب حرکت می‌کنند، ادامه خواهند داد.

مقام نظامی یمن، گفت: نیرو‌های مسلح یمن در تلافی جنایات صهیونیست‌ها علیه برادرانمان در نوار غزه و همچنین در پاسخ به تجاوزات مستمر آمریکا و انگلیس به کشور عزیزمان، در انجام عملیات‌های بیشتر تردید نخواهند کرد.

روز جمعه آمریکا و انگلیس مناطق الکثیب و الجبانه را در استان الحدیده هدف تجاوز خود قرار داده بودند.

فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) با انتشار بیانیه‌ای مدعی شده بود: نیرو‌های سنتکام هفت حمله دفاعی علیه چهار قایق بدون سرنشین و هفت موشک کروز ضد کشتی که آماده پرتاب به دریای سرخ بودند، انجام دادند.

در پی آغاز جنگ غزه، ارتش یمن در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی و در حمایت از فلسطین عملیاتی را علیه کشتی‌های این رژیم و کشتی‌هایی که عازم بنادر اراضی اشغالی هستند، آغاز کرده است.

ارتش یمن تاکید کرده که این حملات تا زمان توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه ادامه خواهد داشت.

در حالی که هداف این عملیات، کشتی‌های رژیم صهیونیستی است، اما آمریکا و انگلیس در هفته‌های اخیر با مطرح کردن ادعای بی‌اساس محافظت از امنیت دریانوردی در دریای سرخ، تجاوزاتی را علیه یمن انجام داده‌اند.

هفته گذشته نیز نیروی دریایی ارتش یمن دو عملیات نظامی در دریای سرخ انجام داده بود.

در عملیات اول کشتی آمریکایی استارناسیا و در عملیات دوم کشتی انگلیسی مورنینگ‎تاید با موشک‌های دریایی هدف قرار گرفته بودند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *