تحولات اوکراین|

عقب‌نشینی نیروهای کی‌یف از آودیوکا؛ زلنسکی به برلین و پاریس سفر می‌کند

12:43 - 27 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۱۱۶
عقب‌نشینی نیروهای کی‌یف از آودیوکا؛ زلنسکی به برلین و پاریس سفر می‌کند
منابع اوکراین از خروج بخشی از نیرو‌های مسلح کی‌یف از شهر آودیوکا در شرق این کشور خبر دادند.

خبرگزاری میزان - اوکراین اعلام کرد که پس از ماه‌ها نبرد سنگین، نیرو‌های خود را از برخی بخش‌های شهر آودیوکا در شرق به مواضع دیگر در خارج از این شهر می‌کند. کی‌یف گفت که نیرو‌های ذخیره را جایگزین کرده است.

روسیه از زمان آغاز جنگ اوکراین سعی در محاصره و تصرف اودیوکا داشته است. حال جای پای کی‌یف در این شهر به طور فزاینده‌ای متزلزل شده و خطوط تدارکاتی آن مورد تهدید قرار گرفته است.

تصرف آودیوکا برای هدف روسیه برای تضمین کنترل کامل بر دو استانی که منطقه صنعتی دونباس را تشکیل می‌دهند، کلیدی بوده و می‌تواند برای روسیه پیروزی بزرگی به‌همراه داشته باشد. 

دیمیترو لیخووی، سخنگوی ارتش اوکراین گفت: در آودیوکا مانوری در برخی نقاط برای عقب‌نشینی واحد‌های ما به مواضع سودمندتر در حال انجام است. 

زلنسکی به برلین و پاریس می‌رود

انتظار می‌رود که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به آلمان و فرانسه سفر کند تا برای کمک‌های نظامی حیاتی و امضای تعهدات امنیتی دوجانبه تلاش کند.

این سفر در حالی انجام می‌شود که نیرو‌های کی‌یف در تلاش برای جلوگیری از تصرف شهر آودیوکا در شرق این کشور از سوی روسیه هستند. 

اوکراین با کمبود نیروی انسانی و ذخایر مهمات مواجه بوده و این در حالی است که کمک‌های نظامی آمریکا ماه‌ها به تعویق افتاده است. 

این اولین سفر خارجی زلنسکی از زمان جابجایی فرمانده ارتش محبوبش و تغییر فرماندهی نظامی خود خواهد بود.

آلمان و فرانسه آماده تبدیل شدن به دومین و سومین متحد اوکراین هستند که قرارداد‌های امنیتی دوجانبه‌ای را امضا می‌کنند. این قرارداد‌ها شرایطی را برای ادامه حمایت تا رسیدن اوکراین به هدف خود برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو تعیین می‌کنند.

مرگ ۱۵۰ غیرنظامی در حملات کی‌یف از ابتدای ۲۰۲۴

رودیون میروشنیک، نماینده وزارت خارجه روسیه که مسئول نظارت بر اقدامات جنگی کی‌یف است، گفت: حدود ۱۵۰ غیرنظامی در حملات نیرو‌های مسلح اوکراین از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون کشته شده‌اند.

وی گفت: براساس آمار ما، از اول ژانویه حدود ۱۵۰ غیرنظامی کشته و حدود ۵۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

نیرو‌های مسلح اوکراین روز گذشته تاسیسات غیرنظامی در شهر مرزی بلگورود روسیه را گلوله‌باران کردند.

براساس تازه‌ترین آمارها، در این حمله هفت نفر از جمله یک نوزاد یک ساله کشته و ۱۹ نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *