معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از یکی از مراکز ترک اعتیاد مشهد بازدید کرد

10:50 - 26 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۰۰۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از یکی از مراکز ترک اعتیاد مشهد بازدید کرد
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در بازدید از یکی از مراکز ترک اعتیاد مشهد گفت: در حال حاضر فضای مجازی هم به گسترش مقوله اعتیاد دامن زده است، بنابراین ما باید روش‌های مبارزه خودمان را به روز کنیم.

خبرگزاری میزان - اصغر جهانگیر در بازدید از یکی از مراکز ترک اعتیاد مشهد که حجت الاسلام و المسلمین خلیلی رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولین قضایی حضور داشتند، در جریان برنامه‌های این مرکز درباره درمان مددجویان قرار گرفت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: مقوله اعتیاد یک امر جهانی است و مخصوص ایران نیست و در حال حاضر فضای مجازی هم به گسترش آن دامن زده است، بنابراین ما باید روش‌های مبارزه خودمان را به روز کنیم.

وی افزود: برخورد با معتادان زوایای مختلفی دارد، یک زاویه مهم، پیشگیری از گسترش شبکه اعتیاد است. ممکن است یک معتاد عاملی باشد برای سرایت و گرفتار شدن اطرافیان خود در دام اعتیاد لذا قطع زنجیره، مهم‌ترین بخش برخورد با اعتیاد است.

جهانگیر تاکید کرد: برنامه اصلی ما در حوزه مبارزه با اعتیاد باید برای کسانی باشد که معتاد نیستند، اما در معرض اعتیاد قرار دارند که در این باره یک گروه مهم کودکان و نوجوانان هستند. البته در این راستا باید همه دستگاه‌ها پای کار بیایند و دستگاه قضایی نمی‌تواند به تنهایی اثربخش باشد.

گفتنی است در حاشیه این بازدید، اسماعیل رحمانی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در مورد مدل کاری اینگونه مراکز توضیحاتی ارائه داد. وی با اشاره به برنامه‌های گسترده دادسرای انقلاب مشهد به منظور مقابله جدی با مواد مخدر گفت: در حال حاضر ۱۵ مرکز ترک اعتیاد در مشهد فعال است که در هرکدام از این مراکز علاوه بر برنامه‌های ورزشی و درمانی، کارگاه‌های حرفه آموزی و اشتغال با هدف توانمندسازی و بازاجتماعی شدن این افراد مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *