تشدید جنایت‌های رژیم صهیونیستی در پی صدور رای دیوان لاهه

10:01 - 23 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۳۹۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تشدید جنایت‌های رژیم صهیونیستی در پی صدور رای دیوان لاهه
رژیم صهیونیستی از زمان صدور دستور موقت دیوان لاهه جنایت‌های خود را در نوار غزه با مقیاسی گسترده ادامه داده است.

خبرگزاری میزان - ارتش رژیم صهیونیستی به جنایت نسل‌کشی علیه فلسطینیان در نوار غزه با همان سرعت پیش از صدور رای دیوان لاهه، با کشتار گسترده غیرنظامیان، محروم کردن آن‌ها از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی، محاصره، گرسنگی دادن و رها کردن آن‌ها بدون غذا، آب و دارو ادامه می‌دهد.

ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه (یورو-مد مانیتور) در گزارشی ضمن مستند کردن بخشی از این جنایت‌ها تاکید کرد که ادامه این تخلفات از سوی رژیم صهیونیستی ۱۵ روز پس از صدور رای دیوان بین‎المللی دادگستری صورت می‌گیرد که این رژیم را ملزم به اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از ارتکاب جنایت نسل‌کشی علیه فلسطینیان در نوار غزه کرد.

 

مقیاس گسترده جنایت‌های رژیم صهیونیستی در پی صدور دستور موقت دیوان لاهه

 

شهادت و مجروح شدن بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ نفر

به مدت ۲ هفته از زمان صدور رای دیوان بین‌المللی دادگستری، کشتار بیش از هزار و ۸۶۴ فلسطینی از جمله ۶۹۰ کودک و ۴۴۱ زن و مجروح شدن بیش از ۲ هزار و ۹۳۳ نفر از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

رژیم صهیونیستی با سیاست فعلی خود همچنان به نقض تعهدات بین‎المللی خود و تصمیم عالی‌ترین دادگاه جهان درباره توقف جنایت نسل‌کشی علیه فلسطینیان ادامه می‌دهد و بدین ترتیب جنایات بیشتری را به فهرست سوابق خود اضافه می‌کند.

ارتش این رژیم به تخریب نظام‌مند و گسترده مناطق، محله‌های مسکونی، زیرساخت‌های غیرنظامی و تأسیسات آن ادامه می‌دهد که بیشتر نوار غزه را به یک مکان غیرقابل زندگی تبدیل کرده است.

 

مقیاس گسترده جنایت‌های رژیم صهیونیستی در پی صدور دستور موقت دیوان لاهه

 

تخریب بیش از ۲ هزار واحد مسکونی

دستکم ۴۳ میدان مسکونی از سوی رژیم صهیونیستی طی ۲ هفته منفجر شده که هر میدان شامل ۲۰ تا ۵۰ خانه بود، به‎ویژه در خان‌یونس و با وجود پایان عملیات نظامی در این منطقه، رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران و تخریب خانه‌ها ادامه می‌دهد.

تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای اروپایی، گسترش ویرانی شدید در نوار غزه را نشان می‌دهد، زیرا مشخص شده که حدود ۶۸ درصد از ساختمان‌ها در شمال نوار غزه، دستکم ۷۲ درصد در شهر غزه، ۳۹ درصد در اردوگاه‌های مرکزی و ۴۶ درصد در خان یونس تخریب شده یا آسیب دیده‌اند.

بررسی‌ داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که در شهر رفح در جنوب نوار غزه که رژیم صهیونیستی به تازگی حملات خود را در آن تشدید کرده، حجم تخریب به بیش از ۲۰ درصد رسیده است.

ارتش رژیم صهیونیستی به روند تخریب همه‌جانبه تمام ساختمان‌های مسکونی و تخریب زمین‌های کشاورزی در محدوده یک تا ۱.۵ کیلومتری در امتداد حصار امنیتی که شرق و شمال نوار غزه را از هم جدا می‌کند، ادامه می‌دهد تا بخشی از تلاش خود برای ایجاد یک منطقه باشد؛ منطقه حائل که حدود ۱۵ درصد از مساحت نوار غزه را که بیش از ۳۶۵ کیلومتر مربع نیست، قطع می‌کند و در میان پرجمعیت‌ترین مناطق جهان است.

 

مقیاس گسترده جنایت‌های رژیم صهیونیستی در پی صدور دستور موقت دیوان لاهه

 

ناسازگاری رژیم صهیونیستی یک فاجعه انسانی را برمی‌انگیزد

در نتیجه محدودیت‌های رژیم صهیونیستی، صد‌ها هزار نفر از ساکنان شمال نوار غزه از گرسنگی واقعی و محرومیت مداوم و شدید از ذخایر غذایی رنج می‌برند، در حالی که همچنان شاخص‌های بالایی وجود دارد که نشان می‌دهد قحطی در آن منطقه گسترش یافته است.

 این امر در آینده اثرات جدی بر سلامت و سیستم ایمنی ساکنان دارد و منجر به مرگ و میر‌های زیادی خواهد شد.

به گفته کمیسر کل آنروا، داده‌های موجود در گزارش‌های مربوط به مکانیسم‌های طبقه‌بندی موقت یکپارچه برای امنیت غذایی تایید می‌کند که کل جمعیت نوار غزه، یعنی ۱۰۰ درصد، از ناامنی شدید غذایی آسیب خواهند دید، در حالی که بیش از نیم میلیون نفر از ناامنی غذایی حاد، در مرحله قحطی از محرومیت شدید غذایی و افزایش مرگ و میر ناشی از گرسنگی، سوء تغذیه یا بیماری‌های مرتبط با آن رنج می‌برند.

 

مقیاس گسترده جنایت‌های رژیم صهیونیستی در پی صدور دستور موقت دیوان لاهه

 

بهبود اقتصاد غزه ۶۸ سال طول می‌کشد

برآورد‌های بین‎المللی و سازمان ملل نشان می‌دهد که برداشتن آوار‌ها دستکم یک سال و بازسازی خانه‌های ویران شده در نوار غزه بین ۷ تا ۱۰ سال زمان نیاز دارد و اقتصاد این منطقه به ۶۸ سال زمان نیاز دارد تا بتواند سطح آوار و ویرانی را بازیابی کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *