رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کسب رتبه اول در رسیدگی بدون کاغذ توسط دادگاه‌های زنجان

9:57 - 23 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۳۸۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
کسب رتبه اول در رسیدگی بدون کاغذ توسط دادگاه‌های زنجان
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب زنجان از کسب رتبه اول استان در رسیدگی بدون کاغذ توسط دادگاه‌های عمومی و انقلاب زنجان خبر داد.

 خبرگزاری میزان- حسن بیگدلی گفت: طبق رتبه بندی اعلامی معاونت برنامه ریزی، آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان زنجان، محاکم عمومی و انقلاب زنجان رتبه اول رسیدگی‌های بدون کاغذ، دادخواست و شکوائیه ارجاع نشده بیش از ۳ روز و استعلام الکترونیک را در سطح استان زنجان دارد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب زنجان با بیان اینکه دادگستری شهرستان زنجان بیشترین ورودی پرونده را در استان دارد، افزود: با وجود حجم کاری بالا در دادگاه‌های عمومی و انقلاب زنجان، این دادگستری رتبه چهارم استان را در زمینه متوسط زمان رسیدگی به خود اختصاص داده است که نشان از تلاش‌های بی شائبه همکاران قضایی است.

بیگدلی گفت: در محاکم عمومی و انقلاب زنجان از قضات با تجربه بهره‌مند هستیم و این فرصتی برای همکاران قضایی کم تجربه برای مشورت در رسیدگی به پرونده هاست.

وی با اشاره به علل منفی بودن عملکرد برخی شعب گفت: با اینکه سه شعبه از شعب محاکم بلاتصدی بود اما با تلاش و زحمات همکاران آمار عملکرد شعب مذکور مثبت شده است. 

کسب رتبه اول استان در رسیدگی بدون کاغذ توسط دادگاه‌های عمومی و انقلاب زنجان


ارائه مشاوره حقوقی رایگان از طریق سامانه تلفنی ۱۲۹ در زنجان

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب زنجان در مراسم شروع به کار مجدد سامانه مشاوره حقوقی رایگان از طریق سامانه تلفنی ۱۲۹ گفت: مردم با تماس با شماره تلفن ۱۲۹ می‌توانند مشاوره حقوقی رایگان از وکلا دریافت کنند.

حسن بیگدلی با بیان اینکه واحد مشاوره حقوقی سامانه ۱۲۹ به دلیل انتقال خطوط تلفن و تغییر مکان به طبقه دوم ساختمان دادگاه‌های عمومی و انقلاب زنجان به طور موقت دچار وقفه شده بود، گفت: مشاوره تلفنی رایگان حقوقی با شماره ۱۲۹ در دهه فجر امسال مجددا ً شروع به کار کرد.

وی افزود: روزانه به طور متوسط حداقل ۶۵ مورد مشاوره حقوقی رایگان توسط وکلای مرکز وکلای قوه قضاییه استان زنجان از طریق تلفن گویای ۱۲۹ از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ ظهر به مردم ارائه می‌شود.

بیگدلی گفت: سامانه ۱۲۹ پاسخگوی مشکلات حقوقی مردم از سراسر کشور و یکی از مؤثرترین روش‌های عملی در جهت حل مشکل حقوقی آحاد مردم است.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: زنجان دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *