گفت‌وگو|

بیانی: فوتبال ایران برنامه و ساختار ندارد/ با قهرمانی در آسیا هم دردی از ما دوا نمی‌شد

0:30 - 23 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۱۸۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
بیانی: فوتبال ایران برنامه و ساختار ندارد/ با قهرمانی در آسیا هم دردی از ما دوا نمی‌شد
پیشکسوت فوتبال گفت: اگر تیم ملی قهرمان جام ملت‌های آسیا هم می‌شد باز هیچ اتفاق مثبتی برای فوتبال ایران رخ نمی‌داد.

شاهرخ بیانی در گفت‌وگو با میزان، درباره ناکامی تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: تیم‌های دیگر برنامه‌ریزی و ساختار دارند و با بازی‌های تدارکاتی خوب، کار کرده بودند، اما فوتبال ایران هنوز درگیر آماده کردن زمین برگزاری مسابقات داخلی و لیگ است. اگر تیم ملی جام قهرمانی را به دست می‌آورد هم هیچ اتفاق مثبت و رو به جلویی در فوتبال ایران رخ نمی‌داد و دردی از ما دوا نمی‌شد. تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان ایران هیچ ثباتی ندارند تا طبق یک سیستم منظم و مستمر بتوانند مسیر رده‌های سنی را سپری کنند و به هدفی که قهرمانی است، دست پیدا کنند.

وی در مورد دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا عنوان کرد: تیم‌ ملی در این مسابقات ریتم تیمی به ویژه در خطوط هافبک و دفاع را نداشت. به نظرم از اولین تا آخرین بازی تغییرات زیادی در خطوط مختلف تیم ملی وجود داشت و در هر بازی با یک ارنج متفاوت وارد زمین می‌شدیم. تیم ملی نوسان زیادی داشت؛ به طور مثال در نیمه اول مقابل ژاپن خوب نبودیم، اما در نیمه دوم خوب بازی کردیم. 

*می‌توانستیم با حضور قلی‌زاده و قایدی قطر را به اشتباه بیندازیم

کارشناس فوتبال درباره عدم راهیابی به فینال جام ملت‌های آسیا، ادامه داد: قبل از دیدار با قطر، بازیکنان فکر کرده بودند که این بازی را برده‌اند و به فینال صعود کرده‌اند. بازیکنان آن انرژی و قدرتی که مقابل ژاپن گذاشته بودند را در دیدار با قطر نگذاشتند. ضعف خط دفاعی هم در این دیدار مشهود بود. بعد از اینکه تیم ملی عقب افتاد، هر چه سانتر کرد، مدافعان قطر دفع کردند؛ در صورتی که کناره‌هایش ضعیف بود و می‌توانستیم با حضور قلی‌زاده و قایدی قطر را به اشتباه بیندازیم. باید قبل از مسابقات مهم، تیم ملی با یک تیم خوب و قدرتمند دنیا بازی می کرد تا عیار مدافعان و خطوط مختلف تیم ملی مشخص می‌شد. آماده‌سازی خوب هم بر عهده فدراسیون فوتبال بود و امیر قلعه‌نویی زیاد در مهیا کردن بازی‌های تدارکاتی زیاد دخیل نبود.

*وزن نیمکت نیمکت تیم ملی فوتبال کم بود

پیشکسوت فوتبال در مورد عدم مهار اکرم عفیف در دیدار با قطر یادآور شد: زمانی که بازیکنی در بازی‌های قبلی هم پاس گل می‌دهد و گل‌ می‌زند، چرا کسی مأمور مهار او نبود؟ اکرم عفیف در بازی‌های قبلی بهترین بازیکن بود و مقابل ایران هم هر کاری که دوست داشت، انجام داد. از قدیم هم رسم بود که بهترین بازیکن حریف یار مستقیم داشت و توسط یک نفر مهار می‌شد تا نتواند کارش را در زمین به نمایش بگذارد و برای تیمش تأثیرگذار باشد.

بیانی درباره در مورد کیفیت اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا، خاطرنشان کرد: مربیان روی نیمکت باید در بازی‌های سخت به سرمربی که تحت فشار است، مشاوره خوب بدهد و این موضوع در چارچوب کادر فنی خیلی مهم است. وقتی تیم عقب است، مواردی را باید سرمربی بگویند تا موارد ذکر شده راهگشا باشد. بر همین اساس با این تعریف و تفاسیر وزن کادرفنی و نیمکت تیم ملی کم بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *