رئیس مرکز وکلا: وکلا و کارشناسان مردمی‌ترین لایه قوه قضاییه هستند

9:52 - 20 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۰۱۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس مرکز وکلا: وکلا و کارشناسان مردمی‌ترین لایه قوه قضاییه هستند
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت:وکلا و کارشناسان بیرونی‌ترین و مردمی‌ترین لایه قوه قضاییه است که دسترسی به آن‌ها در هر ساعت از شبانه روز به راحتی تسهیل شده است.

خبرگزاری میزان-حسن عبدلیان پور در دومین گردهمایی ملی روسای هیئت مدیره‌های وکلا وکارشناسان رسمی که در مشهد مقدس برگزار شد در مورد آخرین دستاورد خانواده بزرگ مرکز وکلا در راستای مردمی سازی و با مردم بودن گفت: در نخستین همایش ملی اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی که مرکز وکلا نیز در برگزاری آن نقش داشت مرکز وکلا بواسطه تلاش در جهت مردمی سازی قوه قضاییه مورد تقدیر قرار گرفت.

وی ادامه داد: همواره تمام تلاش این دو ساله مرکز بر حول و محور مردمی سازی بوده است، وکلا و کارشناسان بیرونی‌ترین و مردمی‌ترین لایه قوه قضاییه است که دسترسی به آن‌ها در هر ساعت از شبانه روز به راحتی تسهیل شده است.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد قوه قضاییه لباس مردمی بر تن کند و در راستای منویات رهبر انقلاب و همچنین تاکیدات ریاست قوه قضاییه قدم بردارد، مرکز وکلا می‌تواند نقش اساسی در این زمینه ایفا کند.

عبدلیان پور با بیان اینکه حفظ، احیا و گسترش حقوق عامه که از مصادیق مردمی سازی قوه است، گفت: مرکز وکلا در این راستا همواره تلاش کرده است. اگرچه که باید در این زمینه از حمایت‌های ریاست قوه قضاییه به نیابت از تمام همکاران و هیئت مدیره‌ها به عنوان نماینده خانواده بزرگ مرکز تشکر و قدردانی کنم.

وی با بیان اینکه اکنون مرکز وکلا هویت ویژه پیدا کرده است، گفت: روسای دادگستری ها، قضات، کارکنان بیشترین تعامل را با ما دارند.

رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده گفت: نگاه حمایتی و صیانتی رئیس قوه قضاییه به این مجموعه مسئولیت و تکلیف همه ما را خطیرتر، ویژه‌تر و سنگین‌تر می‌کند.

عبدلیان پور با بیان اینکه همکاران در مرکز عاشقان متعصبی هستند که نسبت به مسائل بی‌تفاوت نیستند، گفت: مرکز وکلا شجره ارتباطی قوه قضاییه با مردم است و این خانواده با جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از سرخس تا گواتر از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه کشور امروز آماده توسعه ارتباطات فرا قوہ و حتی روابط بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه بستر تعاملات گسترده باعث شده چهره خوبی از مرکز وکلا ساخته شود، گفت: گاهی مراکز استان‌ها بهتر از مرکز فعالیت می‌کنند به طوری که همه ائمه جمعه و نمایندگان، ولی فقیه بار‌ها در نماز جمعه از مرکز به نیکی نام برده اند.

عبدلیان پور افزود: در خانواده مرکز وکلا ظرفیت‌هایی را داریم که باید مدیریت کرد، توسعه و شعار مرکز را بر روی ریل فرهنگ، عدالت، اخلاق و مردمی سازی پایه گذاری کرده‌ایم.

وی ادامه داد در این دو سال بیشترین اعضای هیئت علمی هم در حوزه وکالت و هم در حوزه کارشناسی جذب شده‌اند علمی‌سازی مرکز به همراه آموزش و دانش افزایی به روش نوین آموزشی وکالت و کارشناسان و مشاوران در دستور کار ما قرار دارد.

وی تصریح کرد: افزایش فضای اداری و رفاهی به همراه انقلاب در آموزش و برقراری عدالت آموزش مورد اهتمام ویژه در این مرکز است.

عبدلیان پور به تعامل مستمر با رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: امروز نماینده این مرکز در سیما فیلم، ساترا به صورت ثابت حضور دارند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *