رئیس کل دادگستری خوزستان: رعایت اخلاق پزشکی در مراحل مختلف معالجه بیمار ضروری است

14:34 - 16 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۸۴۰۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خوزستان: رعایت اخلاق پزشکی در مراحل مختلف معالجه بیمار ضروری است
رئیس کل دادگستری خوزستان در نشست با رئیس سازمان نظام پزشکی بر رعایت اخلاق و حقوق بیماران در مراکز درمانی تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - علی دهقانی در نشستی با رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خوزستان، ضمن تقدیر از از زحمات کادر پزشکی استان در دوران کرونا و پس از آن، گفت: حسب فرموده امیرالمونین (ع) سلامت و امنیت جامعه از نعمت‌هایی است که باید قدردان آن باشیم.

وی با بیان اینکه اگر به درمان اهمیت ندهیم سلامت جامعه به خطر خواهد افتاد، اظهارداشت: باید از تمام ظرفیت‌ها در راستای حمایت و تقویت وضعیت درمانی استفاده شود تا سلامت مردم به خوبی تامین شود.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان با بیان اینکه در زمان ارزیابی سازمان ها، نهادها، موسسات عمومی و تشکل‌های مردم نهاد و صنفی اهمیت و نقش آن نهاد و تاثیر گذاری آن نیز سنجیده می‌شود، گفت: سازمان نظام پزشکی به عنوان بزرگترین تشکل صنفی نقش تاثیر گذاری در سلامت مردم ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه اخلاق و رفتار پزشکان در سیر درمان بیماران تاثیرگذار است، افزود: از اهدافی که سازمان نظام پزشکی دنبال می‌کند اعتلا و ترویج ارزش‌های اخلاقی در درمان و حمایت از بیماران و حقوق اعضای این صنف است.

دهقانی اظهار داشت: باید در رسیدگی به تخلفات حوزه پزشکی، ضمن اجرای قانون، به شان و جایگاه آنان نیز توجه شود و با ایجاد صلح و سازش از طریق شورای حل اختلاف تخصصی ویژه حوزه درمان و جلوگیری از ورود پرونده‌ها به بخش قضایی نیز می‌تواند در این صنف کارگشا باشد.

محمد رئیس زاده رئیس کل نظام پزشکی کشور در این دیدار نیز ضمن بیان گزارش از وضعیت پزشکی و کادر درمان خواستار حمایت دستگاه قضایی از این این صنف شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *