گزارش|

تمام طلسم‌هایی که قلعه‌نویی و شاگردانش مقابل ژاپن شکستند

14:02 - 15 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۸۲۱۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تمام طلسم‌هایی که قلعه‌نویی و شاگردانش مقابل ژاپن شکستند
تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی با پیروزی برابر ژاپن موفق به حضور در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا شد که شاگردان قلعه‌نویی چندین طلسم عجیب را مقابل سامورایی‌ها شکستند.

خبرگزاری میزان - شاگردان امیر قلعه‌نویی روز گذشته دست به کار بزرگی زدند و با پیروزی ارزشمند مقابل ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا جواز حضور در مرحله بعد را کسب کردند تا یک گام دیگر به فتح جام هجدهم نزدیک‌تر شوند.

حالا تیم ایران روز چهارشنبه در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌ها باید مقابل قطرِ میزبان قرار بگیرد تا برای حضور در فینال آماده شود.

سامورایی‌ها با سابقه ۴ قهرمانی در قاره کهن طی سال‌های ۱۹۹۲، ۲۰۰۰، ۲۰۰۴ و ۲۰۱۱ رکورددار کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا هستند و هیچ تیمی به اندازه آن‌ها در سال‌های اخیر طعم قهرمانی را نچشیده است.

شاید در این بازی روی کاغذ ژاپنی‌ها دست بالاتر را داشتند، اما قلعه‌نویی و شاگردانش با خودباوری و اعتماد به نفسی مثالزدنی خط بطلانی روی تمام این تصورات کشیدند و حریف سرسخت خود با ستاره‌های نامدارش را مقهور هنرنمایی خود کردند، ضمن اینکه در جریان این پیروزی تیم ملی فوتبال ایران چندین طلسم عجیب را مقابل سامورایی‌ها شکست.

تیم ملی فوتبال کشورمان تا پیش از این مسابقه هرگز در هیچ دوره‌ای از این تورنمنت موفق به شکست دادن ژاپن نشده‌ بود و حتی گلی هم وارد دروازه سامورایی‌ها نکرده‌ بود. ایران و ژاپن پیش از دیدار روز گذشته ۴ بار در جام ملت‌های آسیا با هم رودررو شده بودند که ۲ بار در مرحله گروهی به تساوی بدون گل رسیده بودند و ۲ بار هم ژاپن برنده بوده است؛ طلسمی که روز گذشته با پیروزی یوزهای ایرانی و به ثمر رساندن ۲ گل شکسته شد.

اولین تقابل ایران و ژاپن در جام ملت‌های آسیا در سال ۱۹۸۸ در دوحه قطر بود که دو تیم در مرحله گروهی به تساوی بدون گل رسیدند. ۴ سال بعد و در جام ملت‌های هیروشیمای ژاپن در مرحله گروهی تیم میزبان با نتیجه یک بر صفر و با گل میورا ایران را شکست داد و از دور رقابت‌ها کنار زد.

بعد از آن ۱۲ سال ایران و ژاپن به هم برخورد نکردند تا اینکه در سال ۲۰۰۴ و در جام ملت‌های چین تیم تحت هدایت برانکو ایوانکوویچ در آخرین بازی دور گروهی به تساوی بدون گل رضایت دادند که منجر به صعود هر دوتیم به مرحله یک هشتم نهایی شد.

آخرین رویارویی ملی‌پوشان فوتبال ایران با ژاپنی‌ها در جام ملت‌های ۴ سال پیش با هدایت کارلوس کی‌روش در کشور امارات بود که ایران با نتیجه ۳ بر صفر شکست سختی را در مرحله یک نیمه نهایی مسابقات تجربه کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

اما پنجمین تقابل ایران و ژاپن در جام ملت‌های آسیا رنگ و بوی دیگری داشت، رنگ و بوی انتقام با طعم طلسم‌‎شکنی.

دو تیم در شرایطی روز گذشته به مصاف هم رفتند که امیر قلعه‌نویی و شاگردانش با برتری در این بازی حساس این ۲ طلسم عجیب مقابل ژاپن را شکستند و با کنار زدن حریف سرسخت شرق آسیایی خود به جمع ۴ تیم برتر مسابقات راه یافتند. اتفاقی که برای قلعه‌نویی و شاگردانش فراتر از یک پیروز و صعود معمولی بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *