گزارش|

۳ دستاورد بزرگ از پیروزی با ژاپن؛ بردی که به اندازه قهرمانی ارزش داشت

0:20 - 15 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۸۰۹۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
۳ دستاورد بزرگ از پیروزی با ژاپن؛ بردی که به اندازه قهرمانی ارزش داشت
پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن دستاورد‌های مهمی برای فوتبال ایران به ارمغان آورد.

خبرگزاری میزان - تیم ملی فوتبال ایران در یکی از مهم‌ترین دیدار‌های یک دهه اخیر خود، پس از ۱۹ سال موفق به پیروزی برابر ژاپن شد و برای دهمین بار به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا راه یافت.  شاگردان قلعه‌نویی با ارائه یک بازی روان و هجومی حریف قدرتمند خود را شکست داده و بلیت حضور در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را رزرو کردند. دستاورد‌ها و نکات مثبت این دیدار از زوایای زیادی قابل بررسی است که به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

تابوی شکست‌ناپذیری ژاپن شکست؛ مسیر قهرمانی هموارتر از همیشه

پیش از شروع جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ بیشترین شانس قهرمانی از دید کارشناسان داخلی و خارجی برای ژاپن و کره‌جنوبی بود و این دو تیم با توجه به کادرفنی و بازیکنان قدرتمند خود، روی کاغذ شانس بالایی برای برای بردن جام قهرمانی داشتند.

ژاپنی‌ها با نتایج درخشانی که در دیدار‌های جام جهانی و بازی‌های دوستانه کسب کرده بودند، تیمی ترسناک به نظر می‌رسیدند و بسیاری از ایرانی‌ها هم با توجه به عملکرد ضعیف تیم ملی در بازی‌های قبلی، امید زیادی به شکست ژاپن نداشتند، اما حالا تنها ۲ گام تا قهرمانی در قاره کهن باقی مانده است.

 

۳ دستاورد بزرگ از پیروزی با ژاپن؛ بردی که به اندازه قهرمانی ارزش داشت

تزریق روحیه قهرمانی با دوز بالا به شاگردان قلعه‌نویی 

با این پیروزی روحیه بخش مقابل ژاپن، حالا یوز‌های ایرانی علاوه بر انتقام جام ملت‌های ۲۰۱۹، به خودباوری و اعتماد به نفس بسیار بالایی برای رسیدن به جام قهرمانی رسیده‌اند و شکست دادن قطر در نیمه نهایی و احتمالاً کره جنوبی در فینال دیگر خیلی دور از دسترس نیست.

تیم ملی در اوج انعطاف تاکتیکی

تیم ملی ایران با ترکیبی تقریباً متفاوت نسبت به دیدار مقابل سوریه و حتی بازی‌های قبلی گام به این میدان حساس گذاشت. پیش‌بینی میشد غیبت مهدی طارمی توان هجومی ایران را تا حد زیادی کاهش دهد، اما خوشبختانه این اتفاق نیفتاد و شاگردان قلعه‌نویی در یکی از مهم‌ترین بازی‌های خود در این مدت، خصوصاً در نیمه دوم ژاپنی‌ها را به طرز وحشتناکی تحت فشار قرار دادند.

حضور فیکس محمد محبی و پشت سر او میلاد محمدی و همچنین بازگشت محمدحسین کنعانی‌زادگان به قلب خط دفاع، دوندگی بالای امید ابراهیمی و درخشش سامان قدوس در نقاط مختلف خط میانی، زمینه‌ساز این پیروزی بزرگ و ارزشمند شد.

 

۳ دستاورد بزرگ از پیروزی با ژاپن؛ بردی که به اندازه قهرمانی ارزش داشت

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر، چهارشنبه ۱۸ بهمن ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه الثمامه به مصاف قطر میزبان خواهد رفت و این بهترین فرصت برای فینالیست شدن و سپس قهرمانی پس از ۱۱ دوره ناکامی است.

انتهای پیام/



ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
0
0
مگر عراق شکستش نداد خخخخ
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *