گفت‌وگو|

داداش‌زاده: قلعه‌نویی باید پاسخگوی تعویض‌هایش باشد/ مقابل ژاپن از پیش بازنده نیستیم

9:30 - 14 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۷۹۲۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
داداش‌زاده: قلعه‌نویی باید پاسخگوی تعویض‌هایش باشد/ مقابل ژاپن از پیش بازنده نیستیم
پیشکسوت فوتبال گفت: تقابل ژاپن و ایران همیشه بازی‌های خوبی از آب درآمده است، هرچند ما همواره مقابل این تیم مشکل داشتیم، اما از پیش بازنده نیستیم.

بهزاد داداش‌زاده در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل سوریه در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: قلعه‌نویی باید پاسخگوی تعویض‌هایش باشد، چون برخی از تعویض‌ها جای سوال داشت. مهدی قایدی خیلی خوب بازی می‌کرد، به نظرم زوج قایدی و قلی‌زاده می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشند. بیرانوند برابر سوریه یک اشتباه داشت و مرتکب پنالتی شد، اما نهایتاً یک ضربه پنالتی را گرفت و تیم ملی به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کرد. اگر بخواهیم ژاپن را ببریم باید بیرانوند بدون اشتباه از دروازه ایران محافظت کند.

*باید سرعت را از بازی ژاپن بگیریم

وی در مورد دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا عنوان کرد: فوتبال روز دنیا غیرقابل پیش‌بینی شده است و نمی‌توان گفت که ایران مقابل ژاپن چه نتیجه‌ای خواهد گرفت یا از پیش بازنده است. تقابل ژاپن و ایران همیشه بازی‌های خوبی از آب درآمده است، هرچند ما همواره مقابل این تیم مشکل داشتیم. من یک بار در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۴ مقابل ژاپنی‌ها بازی کرده‌ام که این تیم را ۲ بر یک بردیم. 

داداش‌زاده تصریح کرد: ژاپنی‌ها همواره تیم سرعتی بوده‌اند و از همین روش به تیم ملی ایران آسیب زده‌اند به همین دلیل ما باید سرعت را از بازی آنها بگیریم و اجازه ندهیم به بازی سرعت بدهند. خط دفاع هر دو تیم ایران و ژاپن ضعیف است، اما‌ ژاپنی‌ها دروازه‌بان به مراتب ضعیف‌تری دارند که می‌تواند به پاشنه آشیل آنها مقابل ایران تبدیل شود. اگر مهاجمان ما فرصت‌طلب باشند می‌توانند از این ناحیه به حریف ضربه بزنند البته به شرطی که در خط دفاعی انسجام و هماهنگی لازم را داشته باشیم و اجازه خودنمایی به مهاجمان کارکشته ژاپن را ندهیم.

*مقابل ژاپن باید باهوش و با تمرکز بازی کنیم و با صبر و حوصله کار را پیش ببریم

پیشکسوت فوتبال درباره عدم حضور چند ملی‌پوش کشورمان در دیدار با ژاپن گفت: صادق محرمی و سیدمجید حسینی به خاطر مصدومیت رقابت‌ها را از دست دادند و مهدی طارمی هم به دلیل محرومیت مقابل ژاپن حضور ندارد. به هر حال چنین مسائلی در فوتبال روز دنیا طبیعی است و مربیان باید بر اساس آن استراتژی خود را برای این دیدار طراحی کنند. در هر لحظه از فوتبال اتفاقات زیادی رخ می‌دهد که باید برای تمام آنها برنامه داشته باشیم. خوشبختانه در فاز هجومی تیم قدرتمندی داریم و اگر طارمی نیست، اما بازیکنان خوب دیگر در خط حمله حضور خواهند داشت که می‌توانند کارساز باشند.

داداش‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: باوجود تمام اتفاقات خوشبختانه تیم ملی خوب و یکدستی داریم و این دوره بهترین زمان است که می‌توانیم قهرمان شویم. اگر تیم ملی ژاپن را ببرد به نظرم به راحتی می‌تواند یک پای فینال باشد. نباید با ژاپن مثل خودشان فوتبال بازی کنیم، آنها قطعاً می‌آیند تا به بازی‌ سرعت دهند،‌ اما‌ ما نباید اجازه این کار را به ژاپنی‌ها بدهیم و باید باهوش و با تمرکز بازی کنیم و با صبر و حوصله کار را پیش ببریم چون کوچک‌ترین اشتباه ممکن است کار دستمان دهد و شکست بخوریم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *