گفت‌وگو|

عربشاهی: نباید اشتباهات بازی با سوریه را مقابل ژاپن تکرار کنیم/ با کوچک‌ترین اشتباه به سخت‌ترین شکل تنبیه می‌شویم

0:30 - 14 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۷۹۱۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
عربشاهی: نباید اشتباهات بازی با سوریه را مقابل ژاپن تکرار کنیم/ با کوچک‌ترین اشتباه به سخت‌ترین شکل تنبیه می‌شویم
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: چرا باید سرمربی تعویض بد داشته باشد و کاری کند که آماده پنالتی شود؟

ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی سخت تیم ملی فوتبال ایران مقابل سوریه در یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: مدت‌هاست که در تمامی مصاحبه‌هایم عنوان می‌کنم که تیم‌ها نزدیک به هم هستند، این نیست که تیمی خیلی قوی و یک تیم معمولی باشد و بتواند ۳ یا ۴ گل به تیم رده پایین‌تر رنکینگ فیفا بزند که در دیدار ایران با سوریه دیدید که این‌طور نبود. تیم ملی آمده بود که برنده بازی باشد و در فاز حمله هم از بازیکنانی مثل طارمی و سردار به گل برسد و یا با بازی بدون توپ این دو بازیکن، موقعیت درست کنند، اما برای بازی‌ساز و وینگر‌های چپ و راست اینگونه نبود و چنین اتفاقی رخ نداد.

وی افزود: تیم ملی فوتبال سوریه خیلی خوب جمع می‌شد و پوشش همدیگر را حفظ می‌کردند. آن‌ها به بهترین نحو توانستند جلوی حملات ایران را بگیرند و برنامه‌های فنی و تاکتیکی قلعه‌نویی را خنثی کنند. نباید اشتباهات این مسابقه را مقابل ژاپن تکرار کنیم چون با کوچک‌ترین اشتباه به سخت‌ترین شکل ممکن تنبیه خواهیم شد.

*تعویض‌های قلعه‌نویی واقعاً خیلی بد بود

پیشکسوت فوتبال با اشاره به تعویض‌های نامناسب قلعه‌نویی عنوان کرد: تعجب می‌کنم که این چه تعویض‌هایی بود که سرمربی تیم ملی انجام داد. سمت راست سوریه هر موقع می‌خواست نفوذ‌ می‌کرد. همچنین احسان حاج‌صفی و وینگر چپ خیلی راحت هر دو نفوذ می‌کردند و خیلی راحت هم جا می‌گذاشتند. تعجب کردم که چرا وینگر چپ‌مان که این‌قدر عالی کار کرد باید از بازی خارج شود؟ 

عربشاهی تصریح کرد: تعویض‌های سرمربی واقعاً خیلی بد بود و باید بگوییم که ضعیف عمل کرد. بازیکن جوان را از زمین بیرون می‌کشد و بازیکن مسن وارد زمین می‌کند. بازیکنی که تعویض شده چرا باید تعویض شود؟ چرا باید سرمربی تعویض بد داشته باشد و کاری کند که آماده پنالتی شود.

*ژاپن با تیم جام جهانی‌شان خیلی فرق دارد

کارشناس فوتبال در مورد خراب کردن فرصت‌های گلزنی از سوی ملی‌پوشان گفت: ۲، ۳ موقعیت خوب نصیب بازیکنان‌مان شد، اما در ضربات آخر بی‌دقت بودند. علتش فقط استرس بازیکنان‌مان بود که نتوانستند توپ را به گل تبدیل کنند. در صورتی که در فاز حمله مهدی طارمی و سردار آزمون خوب هستند، باید شرایط روانی بازیکنان در بالاترین درجه باشد.

عربشاهی درباره کیفیت تیم ملی ژاپن گقت: ژاپن با تیم جام جهانی‌شان خیلی از نظر تیمی و بازیکن فرق دارد. امیدوارم تیم ملی فوتبال ایران از زمین برنده بیرون بیاید، اما بازی سختی است. ضمن اینکه طارمی را هم در اختیار نداریم که باعث می‌شود کمی از زهردار بودن خط حمله تیم ملی کم شود. دروازه‌بان تیم ژاپن هم خیلی خیلی ضعیف است و باید کاری کنیم که فضا برای شوت زدن و ارسال از جناحین فراهم شود تا به خواسته‌های‌مان برسیم. ان‌شاءالله که برنده این دیدار باشیم و به نیمه‌نهایی صعود کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *