خرازی: ایران تغییر مرزهای جغرافیایی منطقه را نمی‌‌پذیرد

15:05 - 10 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۷۴۲۸
خرازی: ایران تغییر مرزهای جغرافیایی منطقه را نمی‌‌پذیرد
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی، گفت که جمهوری اسلامی ایران از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشور‌های این منطقه حمایت می‌کند و تغییر مرز‌های جغرافیایی را به هیچ عنوان نمی‌پذیرد.

خبرگزاری میزان - سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی که در ارمنستان به سر می‌برد، سه‌شنبه، ١٠ بهمن ١۴٠٢ در مرکز تحلیل و تحقیقات اوربلی حاضر و در جمع اندیشمندان و نخبگان آن کشور سخنرانی کرد.

خرازی در صحبت‌های خود با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه ایران و ارمنستان و عزم جمهوری اسلامی ایران برای گسترش این روابط، به تحولات جاری در منطقه قفقاز پرداخته و تحلیل جامعی از وضعیت ناپایدار این منطقه ارائه داد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشور‌های این منطقه حمایت می‌کند و تغییر مرز‌های جغرافیایی را به هیچ عنوان نمی‌پذیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی منطقه قفقاز، گفت: ایران به‌عنوان محور اتصال مسیر‌های حمل‌ونقل شمالی – جنوبی و شرقی – غربی آمادگی دارد تا ظرفیت‌های اقتصادی و علمی خود را در خدمت توسعه و پیشرفت این منطقه قرار دهد.

سفر رئیس شورای راهبردی روابط خارجی به ارمنستان در ادامه سفر‌های دوره‌ای وی به کشور‌های منطقه و حوزه همسایگی و جهت بررسی راهبرد‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه قفقاز صورت می‌گیرد.

خرازی پیشتر با پاشینیان نخست وزیر، میرزویان وزیر خارجه و گریگوریان، دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان و نیز برخی از روسا و اساتید مراکز مطالعاتی آن کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *