بازداشت ده‌ها نفر در پی حادثه استانبول؛ داعش مسئولیت حمله را بر عهده گرفت

13:38 - 09 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۷۲۳۷
بازداشت ده‌ها نفر در پی حادثه استانبول؛ داعش مسئولیت حمله را بر عهده گرفت
وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی این کشور در مجموع ۴۷ نفر را در ارتباط با حمله روز گذشته به یک کلیسا در استانبول بازداشت کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به کلیسای کاتولیک رومی در استانبول را که به کشته شدن یک نفر منجر شد، بر عهده گرفت.

این گروه تروریستی روز یکشنبه به تجمع مسیحیان در جریان یک مراسم در کلیسا سانتا ماریا در محله بویوک‎دره در استانبول حمله کرد. 

علی یرلیکایا، وزیر کشور ترکیه پیشتر گفته بود دو فردی که این حمله را انجام داده بودند، بازداشت شده‌اند.

یرلیکایا، گفت که پلیس به ۳۰ مکان یورش برده و در مجموع ۴۷ نفر را به‌عنوان بخشی از تحقیقات در مورد این حمله بازداشت کرده است. 

به گفته وی، ما هرگز کسانی را که تلاش می‌کنند امنیت کشور ما را برهم بزنند، یعنی تروریست‌ها، هم‌دستان آنها، گروه‌های جنایتکار داخلی و بین‌المللی و کسانی که اتحاد و همبستگی ما را هدف می‌گیرند، تحمل نخواهیم کرد.

در سوم ژانویه سال جاری، ۲۵ مظنون به عضویت در داعش در سراسر ترکیه به اتهام برنامه‌ریزی برای حمله به کلیسا‌ها و کنیسه‌ها بازداشت شدند.

داعش پیش از این عبادتگاه‌های ترکیه را هدف قرار نداده بود، اما این گروه تروریستی مجموعه‌ای از حملات مرگ‌بار را در این کشور انجام داده است؛ از جمله تیراندازی در یک باشگاه شبانه در استانبول در سال ۲۰۱۷ که به کشته شدن ۳۹ نفر منجر شد و بمب‌گذاری در سال ۲۰۱۵ در آنکارا که به کشته شدن ۱۰۹ نفر منجر شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *