توقف در پیشرفت استعداد‌های بسکتبال ایران

8:45 - 07 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۶۷۰۷
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
توقف در پیشرفت استعداد‌های بسکتبال ایران
بسکتبال ایران سرشار از استعداد است، استعدادهایی که اگر تصمیمات بهتری می‌گرفتند یا در مسیر درست‌تری قرار می‌گرفتند می‌توانستند به بازیکنان بزرگ‌تری‌ تبدیل شوند.

خبرگزاری میزان - بسکتبال جزو ورزش‌هایی است که اگر بازیکن اهل تلاش باشد و استعداد و فیزیک مناسب داشته باشد، می‌تواند به اهدافش برسد، اما این قطار در حال حرکت می‌تواند یک نفر را اسطوره کند، یا یک نفر را در مسیر لیگ برتر پیاده کند. 

خیلی مسائل دخیل هستند تا یک بازیکن پروسه به ثبات رسیدن و ماندگار بودن را طی کند. اینکه یک بازیکن به لیگ برتر برسد یک موفقیت بزرگ است، اما برای اسطوره شده باید در تیم ملی ثبات داشت و حتی دعوت و خط خوردن از تیم ملی کافی نیست. همین نکنه باعث شد تا امثال صمد نیکخواه، حامدحدادی، مهدی کامرانی، حامد آفاق و ... نامشان در تاریخ بسکتبال جاودانه شود.

از همین رو نگاهی داریم به تعداد محدودی از بازیکن‌هایی که می‌توانستند در تیم ملی ستاره‌های بزرگی شوند، اما پیشرفت آن‌ها باوجود استعداد خوب‌شان در یک‌جایی متوقف شد.

*عماد سلمانی

سلمانی جزو بازیکنانی بود که یک استعداد ناب محسوب می‌شد. وی پیشرفت خوبی داشت و به اردو‌های تیم‌های ملی در رده‌های مختلف سنی هم رسید. سلمانی جزو بازیکنانی بود که حتی بافاصله از قوس ۳ امتیازی پرتاب می‌کرد. عماد در دفاع فوق العاده بود و هر زمان در تیمی حضور داشته، بین امتیازآور‌های لیگ بوده است.

*مسعود سلیمانی

سلیمانی بازیکنی است که اگر توجه بهتری به او می‌شد، می‌توانست جزو افرادی باشد که بازی‌های ملی زیادی دارند. مسعود یک بازیکن پست چهار کامل است و توانایی بازی در پست پنج را نیز دارد. او همیشه با تیم‌هایش در بین چهارتیم لیگ برتر بوده و بهترین فصل او در سال‌های اخیر به زمانی برمی‌گردد که در شیمیدر حضور داشت. سلیمانی در ریباند، شوت میدرنج و بازی پست‌آپ کم نظیر است و جزو بازیکن‌های بدون حاشیه بسکتبال ایران است.

*پیام کیانی

کیانی یک بازیکن پست چهار و شوتزن است که بسکتبال را زیبا بازی می‌کند. پیام در شوت ۳ امتیازی همیشه جزو بهترین‌ها بوده و در عین حال در لیگ برتر ثبات خوبی داشته است. وی حتی مدت کوتاهی به تیم‌های ملی (تیم ملی ب و ۳×۳) دعوت شد و اگر در مسیر بهتری قرار می‌گرفت و شرایط برایش خوب رقم می‌خورد، می‌توانست پیشرفت بهتری داشته باشد.

در بسکتبال ملی، پیام سابقه حضور در تیم ملی دانشجویان را دارد و با تیم شیمیدر در مسابقات غرب آسیا هم بازی کرد. کیانی تجربه زیادی در لیگ برتر دارد، شخصیت آرامش در کنار کیفیت فنی خوبش همیشه از او یک بازیکن مفید، اما بدون حاشیه ساخته است. پیام کیانی در بین معدود بازیکن‌های ایران در پست چهار است که توانمندی بالایی در شوتزنی دارد.

*بهشاد عرب‌زاده

بهشاد هنوز جوان است و مسیر طولانی پیش رویش قرار دارد، اما وی باتوجه به فیزیک خوبش می‌توانست بهترین گارد رأس تیم ملی بسکتبال باشد. او از بلند قامت‌ترین گارد رأس‌های ایران است و توانمندی بالایی در بازی‌سازی دارد، اما متأسفانه روند پیشرفتش متوقف شده و هم اکنون در مهرام یک بازیکن نیمکت نشین است، اما با کمی تلاش می‌تواند حرف‌های بسیاری در آینده داشته باشد.

*متین جلالیان

جلالیان در نیم فصل دوم لیگ برتر برای تیم طبیعت به زمین می‌رود و از مهرام جدا شده است. وی در اولین فصل حضورش در لیگ برتر و زمانی که سن و سال کمتری داشت، عملکرد درخشانی به نمایش گذاشت، اما نتوانست همانند یکی، دو فصل اول، پیشرفتش را ادامه دهد. جلالیان بازیکنی است که اگر مانند همان اول ادامه می‌داد، می‌توانست بین بهترین‌های ایران در شوتزنی و مهارت فردی باشد.

انتهای پیام/



ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
0
0
نام امیرحسین رضایی فر فراموش نشود که در ۱۶ سالگی در تیم ملی بزرگسالان بود ودر سن ۱۵ سالگی در رده جوانان قهرمان اسیا شد
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *