مروری بر عملکرد مربیان لژیونر بسکتبال ایران از گذشته تا به حال

8:45 - 03 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۶۰۲۳
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
مروری بر عملکرد مربیان لژیونر بسکتبال ایران از گذشته تا به حال
در بسکتبال ایران همیشه مربیانی بوده‌اند که به عنوان مربی در خارج از کشور کار کرده‌اند و عملکرد مطلوبی هم داشته‌اند.

خبرگزاری میزان - بسکتبال ورزش دانشگاهی که در آن لژیونر شدن چه به عنوان مربی و چه به عنوان بازیکن کاری مشکل‌تر از دیگر رشته‌های ورزشی است چرا که سطح بالایی در دنیای ورزش دارد و ورزشی سخت محسوب می‌شود، اما بااین وجود بسکتبال ایران از گذشته تا به حالا بازیکن و مربیان لژیونر زیادی داشته است که در این مطلب به تعدادی از مربیان لژیونر اشاره می‌کنیم که در کنار مربیان پرافتخار دیگری که در بسکتبال ایران کارکرده‌اند توانسته‌اند مدتی لژیونر باشند.

مهران شاهین طبع

مهران شاهین طبع حدود ۲ فصل در لیگ قطر کار کرد، وی در سال اول با تیم الشمال در فینال لیگ قطر حضور پیداکرد که اتفاق مهمی محسوب می‌شود. او حتی گزینه سرمربیگری تیم ملی قطر نیز بود.

شاهین طبع که سابقه مربیگری در المپیک را همراه تیم ملی ایران دارد و از مربیان شناخته شده آسیا است در دومین فصل حضورش در قطر به عنوان سرمربی السد قطر انتخاب شد و حالا بعد از ۲ فصل حضور در قطر در نیم فصل دوم لیگ‌برتر ایران به عنوان سرمربی به تیم طبیعت کمک می‌کند.

امید دادفرنیا

دادفرنیا به عناوین مختلف با تیم‌های ملی مالزی کار کرده است، او به عنوان مشاور، مربی و سرمربی در تیم‌های ملی و باشگاهی آنها در بخش آقایان و بانوان کار کرده است.

دادفرنیا متخصص استعدیابی است و در پرورش بازیکن تخصص زیادی دارد، گواه این مطلب هم بازیکنان بزرگ ملی و باشگاهی است که او تحویل جامعه بسکتبال داده است. در کارنامه دادفرنیا قهرمانی‌های متعددی در لیگ‌های مختلف وجوددارد.

سیدکاظم محنایی

کاظم محنایی از قهرمانان ملی سابق بسکتبال ایران در مربیگری عملکرد خوبی داشته است، او در سال ۲۰۱۶ به عنوان مربی قهرمانی جوانان آسیا را بدست آورد. محنایی مدتی را در گذشته به عنوان مربی جوانان بحرین کارکرد که حتی گفته می‌شد در آن زمان پیشنهادی نیز از عمان دارد. محنایی در زمان بازیکنی‌اش نیز با تیم‌های عربی کار کرده است.

در بسکتبال ایران همیشه مربیانی بوده‌اند که به عنوان مربی در خارج از کشور کار کرده‌اند، از سعید ارمغانی که در مجارستان زندگی می‌کند و مشغول به مربیگری است تا محمد عابدینی جوان، امیرحسین شاهین طبع و ... که در تیم‌های پایه و خارج از کشور مشغول هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *