رئیس سازمان پزشکی قانونی: مشکلات پرورش‌دهندگان آبزیان شهرستان گناوه پیگیری می‌شود

14:44 - 04 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۶۴۶۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس سازمان پزشکی قانونی: مشکلات پرورش‌دهندگان آبزیان شهرستان گناوه پیگیری می‌شود
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در سفر خود به استان بوشهر و بازدید از مراکز قضایی، اداری و صنعتی شهرستان گناوه گفت: مشکلات مطرح شده از سوی پروش دهنگان آبزیان استان را به رئیس قوه قضاییه منتقل می کند تا رفع این مشکلات به صورت جدی از سوی نهاد‌های مربوط مورد پیگیری قرار گیرد.

خبرگزاری میزان -عباس مسجدی در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان بوشهر و بازدید از مراکز قضایی، اداری و صنعتی شهرستان گناوه، در جلسه‌ای با پرورش‌دهندگان آبزیان این شهرستان که ظهر امروز چهارشنبه چهارم بهمن ماه برگزار شد، ضمن گفت‌وگو با پرورش دهندگان آبزیان در گناوه، از برخی مشکلات آنان مطلع شد.

در این دیدار احمد زاهدی عضو هیئت مدیره سایت پرورش میگوی شهرستان به نمایندگی از همکاران خود در سایت رود شور شمالی با اشاره به وسعت سایتی که به منظور ایجاد مزارع پرورش میگو در نظر گرفته شده است، افزود: این سایت حدود ۵۰ هکتار بوده و ۴۶ مزرعه پرورش میگو را شامل می‌شود که اگر بر اساس معیار‌های علمی روز مورد بهره برداری قرار گیرد تا ۷ تن میگو در هکتار تولید خواهد داشت که نقش مهمی در ارز آوری و ایجاد اشتغال برای حدود ۲ هزار نفر ایفا خواهد کرد.

وی ضمن تشکر از تامین بخشی از اعتبارات مربوط به راه اندازی این سایت از سوی دولت، درخواست کرد تخصیص اعتبارات بیشتری در این زمینه صورت پذیرد. تسریع در امر برق رسانی از سوی وزارت نیرو، پرداخت تسهیلات به پرورش دهندگان میگو برای ساخت مزارع و کمک به امر باز شدن مسیر‌های صادراتی از دیگر درخواست‌های مطرح شده از سوی اعضای سایت پرورش میگوی شهرستان بود.

مسجدی نیز پس از شنیدن این مشکلات با تاکید بر اهمیت موضوع پرورش آبزیان در استان بوشهر به عنوان یکی از مشاغل اصلی مردم استان و لزوم توجه به صادرات هر چه بیشتر این محصولات و حضور فعال‌تر در بازار‌های جهانی، رفع مشکلات این قشر را ضروری دانست.

وی قول مساعد داد تا مشکلات مطرح شده از سوی پروش دهنگان آبزیان استان را به رئیس قوه قضاییه منتقل کند تا رفع این مشکلات به صورت جدی از سوی نهاد‌های مربوط مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: قوه قضاییه بوشهر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *