رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

روایت زندانیان از سیستم زندان آمریکا؛ مرگ ۲۷۰ زندانی در آلاباما ثبت شد

12:43 - 04 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۶۳۸۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
روایت زندانیان از سیستم زندان آمریکا؛ مرگ ۲۷۰ زندانی در آلاباما ثبت شد
آلاباما یکی از مرگبارترین سیستم زندان‌های آمریکا دارد و شرایط زندانیان به‌ویژه زنان زندانی در زندان‌های این ایالت بحرانی است.

خبرگزاری میزان – پایگاه «پروژه روزنامه‌نگاری زندان» در گزارشی می‎گوید: زندان‌های سراسر آمریکا خطرناک و مرگبار هستند، اما زندان‌های آلاباما به‌ طور بدنامی وحشتناک‌ترین به شمار می‌روند.

در همین رابطه یک زن زندانی سابق آمریکایی تجربه خود را از زندان اینگونه بیان می‌کند: نخستین روزی که پا به داخل زندان گذاشتم سال ۱۹۹۵ بود؛ مکانی ترسناک و وحشتناک بود و من ۲۰ ساله بودم و فکر می‌کردم ممکن است بمیرم، اما طولی نکشید که متوجه شدم از بسیاری از زنانی که در کنار من زندانی هستند نباید ترسید، بسیاری از آن‌ها مانند من قربانی خشونت بودند و به دلیل ارتکاب جنایت برای فرار از وضعیتی در آن می‌ترسیدند کشته شوند به زندان فرستاده شده بودند.

این زندانی سابق، می‌گوید: برای من و دیگران، زندان به عنوان کشنده یا مرگبارتر از آزاری که قبل از حبس با آن مواجه بودیم؛ این سوءاستفاده ما را در چرخه‌ای نگران کننده از آسیب‌های پایان‌ناپذیر پشت میله‌های زندان قرار داده است.

وی در زندان «جولیا توتویلر» به عنوان تنها زندان زنان در آلاباما زندانی بوده است؛ این زندان در سال ۱۹۴۲ افتتاح شده است، زیرساخت‌های آن قدیمی است و ظرفیت زندان دائما بیش از حد است که نگرانی‌های بهداشت عمومی قابل توجهی را ایجاد می‌کند.

این زندان سال‌هاست که تلاش می‌کند تا به طور کامل به شکایت وزارت دادگستری آمریکا در مورد آزار جنسی زندانیان از سوی کارکنان زندان پاسخ دهد.

جان باختن ۲۷۰ زندانی در آلاباما طی سال ۲۰۲۲

در سال ۲۰۲۲، ۲۷۰ نفر در سیستم زندان ایالتی آلاباما جان خود را از دست دادند که بیشتر این موارد مرگ و میر مرد هستند.

برای سال‌ها، میزان قتل در زندان آلاباما یکی از بالاترین نرخ‌های مرگ در زندان‌های آمریکا بوده است.

خطرات موجود در زندان زنان توتویلر

راه‌های مختلفی وجود دارد که افراد زندانی در داخل زندان توتویلر با سوءاستفاده مواجه شوند؛ بسیاری از زندانیان آن را از طریق شکنجه روحی و روانی تجربه می‌کنند.

به عنوان مثال، در اکتبر ۲۰۲۳، پس از مشکوک شدن نگهبانان به یکی از زندانیان درباره همراه داشتن مواد مخدر، تمامی نامه‌ها و یادداشت‌های شخصی او را از بین بردند.

یکی از زنان زندانی در توتویلر در این باره می‌گوید: آزار روانی در قالب شرایط زندگی افراد زندانی ظاهر می‌شود، تخت‌های ما آنقدر زنگ زده است که ملحفه‌ها را کثیف می‌کند، کاشی‌های کف آنقدر پوسیده هستند که تکه‌تکه می‌شوند، قسمت‌هایی از سقف در اثر نشت آب آسیب دیده، فرو رفته یا به طور کامل از بین رفته است، تار عنکبوت زندان را پوشانده و لایه‌های غلیظی از گرد و غبار روی دیوار‌ها و پنجره‌ها وجود دارد، شکاف‌هایی در دیوار‌ها وجود دارد که سوسک‌ها و موش‌ها می‌توانند هنگام دوش گرفتن به فضای حمام وارد شوند و سرویس‌های بهداشتی وضعیت بسیار غیربهداشتی و نامناسب دارند.

به گفته وی، همچنین شاهد سوءاستفاده مرگبار ناشی از غفلت پزشکی بوده‌ام، من ۳ زن را دیدم که به دلیل عوارض قلبی درمان نشده، نبود مراقبت‌های دیالیز و سرطان جان خود را از دست دادند، یک زن که در سلول انفرادی محبوس شده بود، در حالی که ساعت‌ها در سلولش فریاد می‌زد و از درد معده شکایت داشت، کمکی به او نشد و در نهایت این زن همان شب جان باخت.

یکی دیگر از زندانیان، گفت: من محکوم به مرگ در زندان نشدم، اما مرگ در حبس گاهی فکر من را به خود مشغول می‌کند؛ وقتی برای نخستین بار به زندان آمدم، چیزی را که فکر می‌کردم ممکن است شبیه به کشیدن آخرین نفس در پشت میله‌های زندان باشد، تکرار می‌کردم؛ اکنون، پس از ۲۰ سال زندان، آنقدر این نمایشنامه مرگ را دیده‌ام که می‌دانم زندگی من در زندان به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *