رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: تشکیل دادگاه‌های صلح با رویکرد سازش محوری در اولویت دادگستری استان است

12:55 - 03 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۶۱۳۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: تشکیل دادگاه‌های صلح با رویکرد سازش محوری در اولویت دادگستری استان است
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: اجرای قانون جدید شورای حل اختلاف و تشکیل دادگاه‌های صلحی با رویکرد سازش محوری اولویت کاری مدیریت دادگستری استان است.

خبرگزاری میزان-ناصرعتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در سی و سومین جلسه شورای معاونین دادگستری استان، درگذشت استاندار فقید آذربایجان شرقی سردار رشید اسلام و یادگار دفاع مقدس مرحوم زین العابدین رضوی خرم را تسلیت و با توجه به حلول ایام ولادت مولای متقیان امیرمومنان علی علیه السلام این عید بزرگ و روز پدر را تبریک گفت.

عتباتی به آغاز ماه بهمن که مهمترین حوادث و وقایع انقلاب را در خود دارد هم پرداخت و با گرامیداشت یادوخاطره حجت الاسلام والمسلمین حسنی مجاهد نستوه و امام جمعه سابق ارومیه گفت: ۲ بهمن مصادف با قیام مردم ارومیه یکی از روز‌های تاریخی و ماندگار در تاریخ انقلاب است که به راستی موجب افتخار مردم آذربایجان است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی به جلسه خود با مسئولان عالی قوه قضاییه اشاره و گفت: آنچه که مورد تاکید است اجرای قانون جدید شورای حل اختلاف و تشکیل دادگاه‌های صلحی با رویکرد سازش محوری است.

تامین اعضای دادگاه‌های صلح اعم از قضایی و اداری و فراهم کردن ساز و کار‌های مورد نیاز برای راه اندازی دادگاه‌های صلح از تاکیدات بعدی عتباتی به معاونین حاضر در جلسه بود که باید در سریعترین زمان آماده سازی انجام تا در اردیبهشت ماه که زمان اجرای قانون است همه کار‌ها انجام شده باشد.

عتباتی ادامه داد، دادگاه‌های صلح پیش بینی شده در قانون جدید شورای حل اختلاف در واقع برای ارتقای میزان صلح و سازش در پرونده‌ها پیش بینی شده است و باید در تشکیل آن‌ها با نهایت دقت و حساسیت عمل کرد تا همکارانی که در آن فعالیت خواهد کرد در امر سازش با توان بالا پرونده‌ها را با صلح و سازش خاتمه دهند.

در ادامه جلسه زارع معاون برنامه ریزی آمار و فناوری و اطلاعات دادگستری استان نیز گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در استان در خصوص راه اندازی دادگاه‌های صلح و اجرای قانون جدید شورای حل اختلاف ارائه و سپس دیگر دستورات جلسه طرح و اعضای حاضر به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *