سرمربی تیم کشتی فرنگی روسیه: اولویت، کسب جواز حضور در المپیک است/ اولویف دیگر حق توقف ندارد

9:10 - 03 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۶۰۵۵
سرمربی تیم کشتی فرنگی روسیه: اولویت، کسب جواز حضور در المپیک است/ اولویف دیگر حق توقف ندارد
سرمربی تیم کشتی فرنگی روسیه گفت: تمام برنامه ریزی کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی کسب تمام مجوز‌ها برای حضور در المپیک است.

خبرگزاری میزان - گوگی کوگواشویلی، سرمربی تیم کشتی فرنگی روسیه با بیان اینکه اردوی آماده‌سازی فرنگی‌کاران، ۵ روز دیگر در کمپ تمرینی آغاز می‌شود تا برای حضور در مسابقات قهرمانی اروپا به آمادگی کامل دست یابد و پس از آن ترکیب تیم را اعلام می‌کنیم، اظهار داشت: کشتی‌گیرانی که در زاگرب موفق به جواز حضور در المپیک ۲۰۲۴ شدند، در مسابقات حضور خواهند داشت و سایرین بر اساس نتایج مسابقات قهرمانی روسیه، تیمی را برای حضور در قهرمانی اروپا تشکیل خواهند داد. ما تیم یکسانی را به همه جا اعزام نمی‌کنیم، زیرا همه نیاز به کسب تجربه دارند، اما اولویت، کسب جواز حضور در المپیک است. فروردین‌ماه آینده فرصتی برای دریافت مجوز المپیک در مسابقات قاره‌ای - باکو (آذربایجان) - وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در وزن ۶۰ کیلوگرم، به دلیل تجمع کشتی‌گیران در یک محیط بسیار رقابتی قرار داریم، گفت: سادیک لالایف، دائماً در تیم حضور داشت و از همین فرصت نیز استفاده کرد. او کشتی‌گیری خوب و رقابتی است و پیش از مسابقات زاگرب نیز به‌عنوان شماره دو تیم از اللهیاروف قوی‌تر بود، طبیعی بود که در زاگرب مقام اول کسب کند. اما نکته اصلی کسب مجوز است و خیلی خوب است که امین سفرشایف پس از یک مصدومیت شدید به تشک بازگشته است، همچنین باماتوف که بعد از مصدومیتی مشابه به تازگی تمرین روی تشک را آغاز کرده است. مسابقات قهرمانی روسیه نشان داد که سفرشایف کشتی‌گیر بزرگی است و تمایل دارد در فهرست تیم اعزامی به المپیک قرار بگیرد. در حال حاضر سادیک لالایف برای مسابقات قهرمانی اروپا و انور اللهیاروف برای یک تورنمنت آماده می‌شود.

کوگواشویلی در خصوص کشتی‌گیران حاضر در وزن تا ۶۷ کیلوگرم نیز گفت: اصلان ویسایتوف در زاگرب سوم شد، اما نمی‌توان گفت که او از دیگری ضعیف‌تر یا قوی‌تر است، فقط تاکنون تجربه بین‌المللی نداشته است. مسلم ایمادایف نیز قرار بود به زاگرب برود، اما بیمار شد و هنوز آمادگی چندانی برای مسابقات قهرمانی روسیه نداشت. روسلان بیچورین در نارو فومینسک پیروز شد، اما پیشتاز این وزن در حال حاضر ویسایتوف است.

سرمربی تیم کشتی فرنگی روسیه همچنین با بیان اینکه سرگئی استپانوف و سرگئی کوتوزوف هر دو با عزت در خارج از کشور خواهند جنگید، افزود: آن‌ها در رده وزنی تا ۷۷ کیلوگرم پیشرو هستند، امیدواریم فرصت اعزام آن‌ها به مسابقات بین‌المللی را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه میلاد علیرضایف و آلن اوستایف دو کشتی‌گیر معتبر بین المللی در وزن تا ۸۷ کیلوگرم در مسابقات قهرمانی روسیه با هم رقابت نکردند، ابراز داشت: وهاگ مارگریان پس از قهرمانی روسیه به یکی از مدعیان حضور در فهرست المپیک تبدیل شده است، اما پیش از اینکه در مورد آن صحبت کنیم، باید جواز حضور را کسب کنیم.

سرمربی تیم کشتی فرنگی روسیه در مورد انتقال اوس گونیبوف، دارنده مدال قهرمانی جهان به وزن المپیک نیز گفت: اوس فقط به وهاگ مارگاریان باخت، با اینکه او در مسابقات در خارج از کشور قهرمان شد و سپس در مسابقات انتخابی داخلی شکست خورد، مبارزه با او سخت است. به هر حال اوس در وزن جدید برنده جایزه قهرمانی روسیه شده و یک گام جلوتر از سایرین است. ممکن است اوس را در وزن ۸۲ کیلوگرم برای اعزام به مسابقات قهرمانی اروپا در نظر بگیریم.

کوگواشویلی با بیان اینکه سمنوف، به دلیل بیماری در زاگرب روی تشک نرفت، گفت: با احترام فراوان به نوخچو لابازانوف، شماره یک ما سرگئی سمنوف است.   اما نوخچو باید آماده باشد و در صورت فورس ماژور جایگزین او شود. با این حال ما برای حضور سمنوف هم در مسابقات قهرمانی اروپا و هم در تورنمنت‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی خبر اصلی مسابقات قهرمانی کشور را بازگشت موسی اولویف عنوان کرد و گفت: ورزشکار پس از یک مکث طولانی در هر سطحی باشد، دو اردوی تمرینی سخت را پشت سر خواهد گذاشت، این بسیار خطرناک است، اما خدا را شکر همه چیز خوب پیش رفت. طبیعتاً قهرمانی روسیه پیش از المپیک آسان نیست وقتی دو سال و نیم نجنگیدی، انگار همه چیز از صفر شروع می‌شود. زمان زیادی نگذشته است، امروز او فقط ۳۰-۳۵ درصد آماده است، اما سخت‌کوش، منظم و مسئولیت‌پذیر است و می‌داند که وقتی شروع کرد، دیگر حق توقف ندارد. با اینکه امروز روی تشک است، هنوز نیاز به بهبود و پیشرفت دارد، اما او خوب کار می‌کند، زمان می‌برد برای اینکه مبارزه واقعی او را روی تشک ببینیم.

کوگواشویلی ابراز امیدواری کرد آرتور سرکیسیان در مسابقات قهرمانی اروپا روی تشک برود و افزود: ویتالی کابالوف با اینکه برای پنجمین بار قهرمان روسیه شد، اما هرگز خود را در وزن المپیک امتحان نکرده است، امیدواریم او دوباره قهرمان اروپا شود. کابالوف کشتی‌گیر باتجربه‌ای است و پیروزی او در مسابقات قهرمانی روسیه برای من شاخص نیست، ما از او در خارج از کشور انتظار مدال طلا داریم. سرگئی املین برای اولین بار در مسابقات قهرمانی روسیه در وزن غیرالمپیکی روی تشک رفت، خیلی خوب جنگید و به حق قهرمان کشور شد.

سرمربی تیم کشتی فرنگی روسیه با اشاره به اینکه مسابقات اروپایی سه هفته دیگر آغاز می‌شود، گفت: اردو‌های تمرینی برای حضور در این جام از خیلی پیش‌تر آغاز شد، یک ماه قبل از مسابقات یک تورنمنت آزمایشی داشتیم، در واقع امسال مسابقات قهرمانی روسیه به چنین تورنمنتی تبدیل شد و همه کشتی‌گیرانی که در اردو بودند، قهرمان و مدال‌آور کشور شدند. امیدوارم نتایج خوبی در این جام کسب کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *