اجلاسیه اندیشه‌های قضایی مقام معظم رهبری در استان آذربایجان‌ شرقی برگزار شد

15:45 - 01 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۷۳۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اجلاسیه اندیشه‌های قضایی مقام معظم رهبری در استان آذربایجان‌ شرقی برگزار شد
اجلاسیه استانی اندیشه‌های قضایی مقام معظم رهبری با حضور جمعی از حقوقدانان و مسئولان قضایی در دادگستری مرکز استان آذربایجان‌ شرقی برگزار شد.

خبرگزاری میزان_ اجلاسیه استانی اندیشه‌های قضایی مقام معظم رهبری با موضوع گسترش عدالت از طریق مردمی‌سازی قوه قضاییه از دیدگاه مقام معظم رهبری با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی هادی رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد آل‌هاشم نماینده، ولی فقیه و رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌ شرقی در سالن جلسات دادگستری مرکز استان برگزار شد.

موسی خلیل‌الهی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ شرقی در ابتدای این اجلاسیه با اشاره به منویّات و تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری پیرامون مردمی‌سازی قوه قضاییه و حضور مسئولین قضایی در بین مردم، اجرای سند تحوّل قضایی در دستگاه قضایی را در این راستا عنوان کرد و گفت: دستگاه قضایی با محوریّت سند تحوّل قضایی، به دنبال ایجاد شفافیت و حفظ کرامت مردم و ارباب رجوع و نیز کارکنان قضایی و ادرای در دستگاه قضایی و به تعبیری به دنبال مردمی‌سازی این قوه است.

وی راه‌اندازی سامانه‌های مختلف و انجام ملاقات‌های مردمی را در راستای مردمی سازی برشمرد و افزود: ملاقات چهره به چهره مسئولین قضایی استان با مردم سه شنبه هر هفته در محل دادگستری‌ها انجام می‌شود و همچنین هر پانزده روز، میز خدمت مسئولین قضایی استان با حضور در مساجد شهرستان تبریز پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برپا می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۹ میز خدمت در مصلای امام خمینی (ره) تبریز آغاز شد و از امسال، حضور در مصلا‌های شهرستان‌های بزرگ هم به عنوان یکی از مصادیق مردمی‌سازی قوه قضاییه، جزو برنامه‌های کاری قرار گرفت.

وی آشنایی با مسائل و مشکلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و اداری مردم، شناسایی فرایند‌های معیوب در روند رسیدگی به پرونده ها، تسریع در روند خدمات‌رسانی به مردم و دسترسی آسان مردم به مدیران قضایی و همچنین حفظ کرامت مردم و ارباب رجوع را از اهداف ملاقات‌های مردمی برشمرد.

خلیل‌الهی در ادامه از انجام ۷۵ هزار نفر ملاقات در سال ۱۴۰۱ و انجام ۶۷ هزار نفر ملاقات در ۹ ماهه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: حضور در بین مردم موجب احساس رضایت مندی مردم از دستگاه قضایی می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *