آمادگی سازمان ثبت و مرکز ملی مطالعات فضای کسب و کار در جهت حمایت از فعالان اقتصادی

14:19 - 01 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۷۳۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
آمادگی سازمان ثبت و مرکز ملی مطالعات فضای کسب و کار در جهت حمایت از فعالان اقتصادی
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از آمادگی این سازمان در جهت تشکیل کارگروه‌های مختلف در حوزه‌های املاک، اسناد، ثبت شرکت‌ها و مالکیت معنوی فضای تعامل فی مابین ثبت و مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود فضای کسب و کار در راستای رشد تولید و رفع موانع کسب و کار خبر داد.

خبرگزاری میزان - حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست مشترک با "سید امیر سیاح" رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود فضای کسب و کار، گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای تحقق شعار سال از ابتدای سال جاری با تشکیل کارگروه ویژه در جهت رشد تولید و حمایت از فعالان اقتصادی اقدامات ارزنده‌ای را انجام داده است.

وی با اشاره به اقدامات حمایتی ثبتی از واحد‌های تولیدی، اظهار کرد: تثبیت مالکیت واحد‌های صنعتی کشور از جمله اقداماتی بود که در راستای تحقق شعار سال انجام شد که تاکنون مالکیت بیست هزار واحد صنعتی تثبیت و سنددار شده است که در سفر‌های استانی رئیس قوه به فعالان اقتصادی تحویل داده شده است.

معاون رئیس قوه قضاییه گفت: سازمان ثبت خدمتگزار دولت و مردم است و این آمادگی را دارد که با تشکیل کارگروه‌های مختلف در حوزه‌های املاک، اسناد، ثبت شرکت‌ها و مالکیت معنوی فضای تعامل فی مابین ثبت و مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود فضای کسب و کار را در راستای رشد تولید و رفع موانع کسب و کار فراهم آورد.

وی با اشاره به جایگاه سردفتر در صیانت از اموال مردم، عنوان کرد: انواع مختلفی از اسناد در دفاتر اسناد رسمی تهیه و تنظیم می‌شود و باید سردفتر کاملا مسلط به قانون بوده تا دست پیچ سودجویان و دلالان نشود لذا صلاحیت سردفتر باید احراز شود و به سامانه و بخشنامه‌های ثبتی آشنا باشد که این امر مستلزم گذراندن دوره کارآموزی است و باید مانع از بروز مشکل برای دولت و نظام شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سازمان ثبت با تمام امکانات و نیرو‌های مجرب خود آمادگی همه جانبه با مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود فضای کسب و کار را دارد و تشکیل این کارگروه‌ها راهی در دستیابی به ادبیات مشترک بین دو ارگان خواهد بود.

وی به تاکیدات رئیس قوه قضاییه به هوشمندسازی اشاره کرد و گفت: طی ۲ سال اخیر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بهره گیری از نخبگان و اساتید در حوزه فناوری، هوشمندسازی به عنوان یک استراتژی در سازمان ثبت تعریف شده است که نمود بارز آن در ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری با ثبت شرکت‌ها در کمترین زمان ممکن کاملا مشهود است.

بابایی گفت: خوشبختانه با امضا و پرداخت الکترونیک در ثبت شرکت‌ها از ابتدای سال تاکنون تظلم خواهی کاهش یافته و سازمان ثبت طی نظر سنجی صداو سیما از دستگاه‌های زیرمجموعه قوه با ۷۸ درصد میزان رضایتمندی اولین رتبه را کسب کرده که مطمئنا با هوشمندسازی کامل فرآیند‌های ثبتی این درصد افزایش خواهد یافت.

ایجاد وب سرویس مشترک فی مابین سازمان ثبت و این مرکز در تایید اصالت اسناد مالکیت، تعامل ثبت با مرکز ملی مطالعات در بارگذاری مدارک سران دفتر در درگاه ملی صدور مجوزها، درجه بندی سردفتران جدیدالانتصاب، تثبیت فعالیت فرد با ورود اطلاعات فردی و مسکونی در درگاه ملی کسب وکار، ایجاد پنجره واحد اتاق تهران، تعامل در ثبت برند و ثبت شرکت از مواردی بود که "سید امیر سیاح" رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود فضای کسب و کار نام برد.

در ادامه جلسه معاونین سازمان و مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود کسب و کار وزارت امور اقتصاد و دارایی دیدگاهها، نظرات و پیشنهادات خود را جهت تعاملات هر چه بیشتر و بهبود فضای کسب و کار ارائه کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *